Game of Thrones, Säsong 6, Episod 1

Oj, det kommer jag inte ihåg om det var så... Jag tänkte nu bara att om prinsen var med på Myrcellas och Jamies båt så skulle han väl legat rätt illa till ändå efter att hon dog....

Fast tror att de förstod där på båten att han inte hade något med saken att göra - de visste ändå vilka det var som ville ha livet av henne och att han (och hans pappa) inte hade något med saken att göra.

Fast tror att de förstod där på båten att han inte hade något med saken att göra - de visste ändå vilka det var som ville ha livet av henne och att han (och hans pappa) inte hade något med saken att göra.

Om man är helt rationell så...men jag kunde sett det framför mig hur Jamie hade kunnat koka över och bara hugga ner honom. Cersei hade iaf inte haft nån sån nåd, i bästa fall hade hon använt honom som nån annan typ av spelpjäs för att sätta ditt Dorne..

Anyways, han var inte på båten, så :P

Men vart mördades han då? Kings Landing eller Dorne? Trodde han var i Dorne då. Nu rör jag ihop saker känner jag :p

Fast hur jag än googlar och försöker hitta teorier verkar den allmänna uppfattningen vara att Trystane var på båten i Kings Landing.

Edit: vilket fortfarande inte förklarar hur flickorna kom dit...

Fast hur jag än googlar och försöker hitta teorier verkar den allmänna uppfattningen vara att Trystane var på båten i Kings Landing.

Edit: vilket fortfarande inte förklarar hur flickorna kom dit...

Läste på lite jag med nu...verkar onekligen så..vad konstigt :S De kan inte ha varit på båten hela tiden, så då måste de ha följt efter ända till King's Landing på nått vis.. Men visste inte prinsen att Myrcella var förgiftad?? Jag fattar inte nu!!!

Varför var hon så upprörd tro? Alltså jag fattar ju allt som hänt med Stanis och det men finns det mer bakom? Är hon så upprörd och uppgiven för att The Lord of Light inte hjälpte henne? Det fick jag mer känslan av.
Hon hade ju sett Jon Snow i Winterfell i lågorna, och blev ju märkbart chockad av att han var död. Tycker det var tydligt att scenen handlar om att hon tvivlat och tar avstånd från sin tro, om än tillfälligt. Tror också att hon kommer återväcka Jon, i böckerna sysslar ju alla röda präster med sånt..

Hon hade ju sett Jon Snow i Winterfell i lågorna, och blev ju märkbart chockad av att han var död. Tycker det var tydligt att scenen handlar om att hon tvivlat och tar avstånd från sin tro, om än tillfälligt. Tror också att hon kommer återväcka Jon, i böckerna sysslar ju alla röda präster med sånt..
Visst ja, hon hade ju sett honom. Sorry glömde det.

Min sambo har idén att Jon ska bli en white walker-general och förgöra världen nu när han är död.
DET hade väl iallafall varit oväntat? ;)

Jag vill veta vad som händer med Bran och hans gäng!!!!

Varför var hon så upprörd tro? Alltså jag fattar ju allt som hänt med Stanis och det men finns det mer bakom? Är hon så upprörd och uppgiven för att The Lord of Light inte hjälpte henne? Det fick jag mer känslan av.
Är hon inte upprörd för att hennes syner slår fel hela tiden. Tror hon tappar självförtroendet i det och i att det i ett tidigare avsnitt visade sig finnas de som var bättre präster i hennes kult.

Puckotvåa :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka