Game of Thrones, Säsong 6, Episod 1

honung

Trådstartare
Lång väntan är över, nu lever vi en vecka i taget, ok?

Jag är lite i tidsbrist nu när jag skapar tråden, men lite kort: Hög kvalitét, bra storylines, dock tyckte jag khaleesi-dothrakidelen var lite plågsamt pinsam, jag tycker dialogen på påhittat språk blir för krystad. Sen klottret på väggen någonstans var det nu var. Detaljer som stör mig.
Och John Snow...gah! Jag ville ju veta nuu ju, det har ju spekulerats en hel del om att det är Melisandre som kommer återuppliva honom men jag är tveksam, jag tror att Arya kan ha en roll i hans eventuella återkomst. Vad tror ni?

Jag tänkte att jag skulle hoppa på här. :D Alltså äntligen!! :bump::bump::bump::bump::bump:
Blev så glad över att Sansa och Theon klarade sig, så tufft att de blev räddade (fast vart försvann hundarna?).
Dorne-delen kändes mest lite konstig? Var inte de där två systrarna på bryggan när båten for iväg? Hur hamnade de på båten? :confused:

I övrigt ville jag också veta något mer om John Snow i dagens avsnitt, men slutet med Melisandre var ju minst sagt intressant. Vad var det som gjorde förändringen? För visst har hon setts utan sitt halsband tidigare? Jag igen tror att Ghost (John Snows direwolf) kan ha någon roll att spela, då de satte väldigt mycket bildtid på att visa honom, utan någon större orsak. Arya tror jag inte kommer att komma bort från var-det-nu-är-hon-är-igen (äh, komma ihåg alla namn...) på länge.

Sedan hade jag ju hoppats att få se Bran, men de hinner väl inte med allt på så kort tid. Och på tal om kort tid, så borde inte en episod vara en timme lång? Den här var ju inte nära på en timme. (murrar för mig själv, de kunde gått ha satt till en kvart... :arghh::meh:)

För övrigt till de som börjar episod-trådarna: Det lönar sig sedan att skriva lite allmänt svammel i början och inte något som kan spoila då alla ser de första raderna på första sidan utan att öppna själva tråden. :)

Systrarna hamnade ju inte på båten? De dödade prinsen men såg inget om att det skulle varit ombord på nån båt.

Grymt kul att det är igång igen iaf!! Jag har personligen inget emot att de pratar påhittade språk, när det är så här välgjort så känns det mkt konstigare om alla bara ska prata engelska med lite olika dialekter... :S

Det enda är väl att de ska försöka köra så många storys samtidigt nu att det inte hinner hända så mycket i nån av dem på ett avsnitt. Jag tycker det känns lite dumt av Daenerys att lämna draken och vandra iväg själv? Varför skulle hon inte hållt sig kvar hos den? Känns lite anpassat för storyn..

Nått med halsbandet måste det ju vara, jag kan inte komma ihåg om man alltid sett henne ha det eller ej. Men kan störa mig lite på att det känns som de gör en sån scen bara för att visa att hon minsann är en gammal häxa! För mig är det inte troligt att hon alltid sover sådär, det borde ju vara lätt för henne att avslöjas isf.

Jaa, trodde Trystane var på båten påväg hemåt från King's Landing när de dödade honom men kanske de var någon annanstans? Kan såklart vara så också.

Nej alltså hon kan ju inte alltid sova så där, väl? Då borde hon upptäckts tänker jag också. Kan det månne ha något att göra med att hon börjar tappa tron/ge upp? Såg iaf ganska uppgiven ut och mycket har gått åt skogen för henne. Någon extra orsak finns det väl ändå för att de väljer att visa den sidan av henne nu...

Jag är ganska säker på att hon kommer få tillbaka Jon på nått sätt..vet ju inte förstås, men känns som det. Iofs har ju GoT förvånat mig tidigare.. :P

Jag vill verkligen se Lannisters kriga mot Dorne nu! Skulle även vilja veta om the Mountain har dött eller ej...

Och vad var grejen med Arya? Detta är bara en annan del i hennes "träning" ?

Blandade känslor.
Dorne? Hallå? "Eftersom du inte hämnats din familj så utrotar vi den" - Areo Hotah blir helt överraskad av en flicka med kniv - men hallå Trystane, vänd inte ryggen åt ett spjut...
Sansa! Yay! Så rörande att hon inte kom ihåg orden i sitt svar på Briennes ed.
Tyrion och Varys traskar runt där vem som helst kan döda dem.
Jon är död, jättedöd. Hur ska han komma tillbaka? Genom eld?
Arya är blind.
Vilken fantastisk scen där Cersei går för att möta båten.... allt syns i hennes ansikte.

Jag är ganska säker på att hon kommer få tillbaka Jon på nått sätt..vet ju inte förstås, men känns som det. Iofs har ju GoT förvånat mig tidigare.. :P

Jag vill verkligen se Lannisters kriga mot Dorne nu! Skulle även vilja veta om the Mountain har dött eller ej...

Och vad var grejen med Arya? Detta är bara en annan del i hennes "träning" ?

Arya svek sin träning och straffades med att bli blind.

Nått med halsbandet måste det ju vara, jag kan inte komma ihåg om man alltid sett henne ha det eller ej. Men kan störa mig lite på att det känns som de gör en sån scen bara för att visa att hon minsann är en gammal häxa! För mig är det inte troligt att hon alltid sover sådär, det borde ju vara lätt för henne att avslöjas isf.

Melisandre sover mycket lite, nästan inte alls. Hon äter inte heller.

Systrarna hamnade ju inte på båten? De dödade prinsen men såg inget om att det skulle varit ombord på nån båt.

Grymt kul att det är igång igen iaf!! Jag har personligen inget emot att de pratar påhittade språk, när det är så här välgjort så känns det mkt konstigare om alla bara ska prata engelska med lite olika dialekter... :S

Det enda är väl att de ska försöka köra så många storys samtidigt nu att det inte hinner hända så mycket i nån av dem på ett avsnitt. Jag tycker det känns lite dumt av Daenerys att lämna draken och vandra iväg själv? Varför skulle hon inte hållt sig kvar hos den? Känns lite anpassat för storyn..

Dany lämnade väl draken för att den var skadad? Tanken var nog inte att bli bortförd utan bara att se sig omkring och undersköa möjligheterna att skaffa mat etc. om jag inte minns helt galet. Tyckte han som spelade Kahl inte var helt övertygande.

Brienne :love: Kanske inte helt trovärdig scen när två pers tar ner hela sällskapet (och ja, var tog hundarna vägen...) men så skönt att Sansa inte måste plågas heeela tiden.

Blev så glad över att Sansa och Theon klarade sig, så tufft att de blev räddade (fast vart försvann hundarna?).

Precis vad jag också reagerade på :D

...för övrigt så kändes det som ett klassiskt första avsnitt, många lösa trådar att ta upp från förra säsongens avslut.

Dany lämnade väl draken för att den var skadad? Tanken var nog inte att bli bortförd utan bara att se sig omkring och undersköa möjligheterna att skaffa mat etc. om jag inte minns helt galet. Tyckte han som spelade Kahl inte var helt övertygande.

Brienne :love: Kanske inte helt trovärdig scen när två pers tar ner hela sällskapet (och ja, var tog hundarna vägen...) men så skönt att Sansa inte måste plågas heeela tiden.

Jo..men jag hade nog hållt mig ganska nära draken ändå menade jag.. :P

Melisandre sover mycket lite, nästan inte alls. Hon äter inte heller.

Ah, okej, då kanske det inte är lika osannolikt. Fast efter en snabb googling kom jag fram till att hon nog tidigare visats utan halsbandet (i säsong ? när hon badar), så hennes utseende kan väl inte sitta i halsbandet då?

Och alltså måste hålla med dig - varför vände Trystane ryggen mot ett sjut när han visste att de ville mörda honom. Kom igen :cautious:

Jag tror att Melisandre kommer ha något med Jon Snow att göra och återuppliva honom. Känns inte som om han "borde" dö än.
Dany har jag börjat tröttna på. Tycker det är väldigt lite som händer och hon är så insnöad på att fria alla att hon glömmer att även fritt folk behöver ledning. Känns som om hon mest bryter upp land och säger "ni är fria" och srn drar.
Jag hoppas hon får ordning på sina drakar, det längtar jag efter.
Tänk om Bran kan kontrollera en drake sen?! Det vore häftigt! Han skulle ju lära sig flyga.

Har börjat gilla Sansa mer och mer. Min förhoppning är att hon ska vilja ta ut hämnd ichvhelt enkelt bestämma att hon har rätten till The North även om hon "bara" är drottning och skaffa sig en arme och lite ryggrad. För visst är det bara män som får ärva tronen även om Sansa är äldre än Bran?

Lång väntan är över, nu lever vi en vecka i taget, ok?

Jag är lite i tidsbrist nu när jag skapar tråden, men lite kort: Hög kvalitét, bra storylines, dock tyckte jag khaleesi-dothrakidelen var lite plågsamt pinsam, jag tycker dialogen på påhittat språk blir för krystad. Sen klottret på väggen någonstans var det nu var. Detaljer som stör mig.
Och John Snow...gah! Jag ville ju veta nuu ju, det har ju spekulerats en hel del om att det är Melisandre som kommer återuppliva honom men jag är tveksam, jag tror att Arya kan ha en roll i hans eventuella återkomst. Vad tror ni?

Jag tror att Melisandre kommer ha något med Jon Snows återuppståndelse att göra.

Ah, okej, då kanske det inte är lika osannolikt. Fast efter en snabb googling kom jag fram till att hon nog tidigare visats utan halsbandet (i säsong ? när hon badar), så hennes utseende kan väl inte sitta i halsbandet då?

Och alltså måste hålla med dig - varför vände Trystane ryggen mot ett sjut när han visste att de ville mörda honom. Kom igen :cautious:
Varför var hon så upprörd tro? Alltså jag fattar ju allt som hänt med Stanis och det men finns det mer bakom? Är hon så upprörd och uppgiven för att The Lord of Light inte hjälpte henne? Det fick jag mer känslan av.

Fick inte ihop det riktigt. För de sa väl att ett av krqven till att de skulle släppa Myrcella var att prinsen skulle följa med till Kings Landing och sitta i the small council?

Oj, det kommer jag inte ihåg om det var så... Jag tänkte nu bara att om prinsen var med på Myrcellas och Jamies båt så skulle han väl legat rätt illa till ändå efter att hon dog....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka