Galoppvolt 20 dm

Rosenblad

Trådstartare
Får man följa spåret längs väggen om man rundar av hörnen när man rider en galoppvolt på 20 dm från A och C? Eller ska man hålla sig lite innanför spåret längs väggen och bara rida ut något språng mellan t ex F och B och K och E (om volten rids från A)?

Blev lite virrigt formulerat, men hoppas ni förstår min fråga :)!

alltså det där blir en jädrigt liten volt, du får vara glad om du ens kan följa voltspåret

Du kanske trodde att jag menade 20 decimeter, men jag menade 20 m i DIAMETER :D. Lite slarvigt formulerat bara :angel:.

ahhhh du menar dm2 :angel:

En volt är ju rund oavsett vilken storlek den är , det enklaste är att plocka ut fyra punkter ur volten för att lättast se hur den rids dvs A är en punkt mittemot A är en annan samt 2 på "långsidan" av volten.

Du måste rida ut till C/A och X. Däremellan är 20 m, förutsatt att du rider på kort bana (20*40). Bry dig inte om bokstäverna vid hörnen, se bara till att rida en fin "halvmåne" mellan X och C/A. Då blir inte volten så krokig.

Jag tror jag hajar vad du menar!

Du ska tangera spåret vid de vändingspunkter som är 10 m från hörnet efter A/C, samt X. Observera ENDAST tangera, dvs. framben/bakben ut på spåret och direkt framben/bakben innanför spår. Du får absolut inte rida rakt ut på spåret en bit, för då blir ju inte volten rund.

Obs! Detta under förutsättning att din volt är 20 m i diameter och ridhuset är 20 m brett.

Hoppas du förstår hur jag menar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 129
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och... 2
Svar
27
· Visningar
3 501
Senast: Yeah but
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 268
Senast: Jadzia
·
Avel Någon som vet hur den används när man bedömer? Resultaten i den linjära bedömningen är väl inte offentliga, men jag undrar lite hur...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka