Galoppträning

Sv: Galoppträning

Jag anser att en häst aldrig ska få gå så snabbt den vill, jag "släpper" den alltså inte.
Jag vill alltid ha suget till bettet oavsätt hur fort jag galopperar. Men jag brukar, när jag galopptränar, öka på en kortare sträcka, fortfarande med sug fram till bettet. Det kanske är det du menar?

Jag gör precis likadant.

Sv: Galoppträning

Jag anser att en häst aldrig ska få gå så snabbt den vill, jag "släpper" den alltså inte.
Jag vill alltid ha suget till bettet oavsätt hur fort jag galopperar. Men jag brukar, när jag galopptränar, öka på en kortare sträcka, fortfarande med sug fram till bettet. Det kanske är det du menar?

På gamle galoppören har jag alltid ett jäkla sug i bettet oavsett tempo :angel:

Brukar inte släppa honom eftersom han helt enkelt blir för het då när jag bara rider på ett fält eller på stranden, men han får alltid springa så fort han vill i början på terrängbanan, då blir det ingen 9 min lång "dragkamp" från start till mål utan han kommer tillbaka innan hindrena och lyssnar relativt bra...

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
583
Senast: Mli
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
799
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 259
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur