Galoppstam?

N

Najtan Tabac

Hejsan.
Jag har ett sto som startat på galopp och tjänat 113000 kr. Hon är efter River Scape (USA) och UE: Miami Springs (IRE). Hon har en helsyster som tjänat 2,5 milj. Windmachine. Jag undrar dels vad för blod som kan lämpa sig för henne och sen om det finns någon marknad för att sälja fölis sen? Funderar på att använda songline, men vet inte om han skulle passa? Någon som kan ge en nybörjare lite råd? Tack på förhand.

Sv: Galoppstam?

Mums! Windmachine var ruggigt bra! Och din märr var inte så tokig hon heller. Det som kan göra en avkomma svårsåld är att hon inte haft några avkommor och et† gammalt sto utan avkommor är alltid lite ....

River Scape lämnade inte så mycket, många var ostartade, men dom som gick var vansinnigt snabba. Har själv ett RS-barnbarn, Golden Gate, vars mor, April, inte höll men hon lär ha varit väldigt rapp. GG är själv ganska skör och han hade en helsyster, Heavens Gate, som inte höll.

Golden Gate är efter Bal du Seigneur och korsningen BdS och RS har även resulterat i helsyskonen Micke och Manick som båda är klart nyttiga hästar. Tyvärr är BdS gammal och hans fertilitet är lite klen men jag såg att han hade tre avkommor 2006 och han har förmodligen inte betäckt så många fler så det kan vara värt en chansning.

Songline är aldrig fel, men jag vet inte hur hållbara hans avkommor är. Har mest sett Halfsong och hon verkar tåla vad som helst men hur resten ser ut har jag inte någon uppfattning om.

Själv gillar jag Nicolotte som verkar lämna vettiga, enfärgade, bruna hästar som vinner löp.

Sv: Galoppstam?

Jag hade ett sto efter River-scape!! Världens goaste häst som vi tänkte ha till quateravel, men som vi tyvärr fick ta bort pga spatt. Stackarn hade så ont..

Saknar min lilla märr fortfarande!!

Dock var hon ingen super galopphäst, tror att hon sprang in ca 25000:- Passade bättre som hopphäst/western pleasure, långsamt var mysigt!

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka