Galopphästens ålder

Roquepine

Trådstartare
Har letat och letat efter info om tävlingsbar ålder på galopphästar men finner ingen info på SG´s sida om detta.
Travhästar får ju tävla t.o.m. 10 år (ston), 12 år (hingst & valack) och kallblod får tävla t.o.m. 15 år.
Så jag undrar vad är maxålder på galopphästarna?

Sv: Galopphästens ålder

Tack MalanMjöl och Camilla Osterman för era svar.
Jag blir dock lite förvånad att det inte finns någon övre åldersgräns, men det kanske ger sej självt när det är dags att avsluta karriären? ;)

Vet att Runnett Dancer också startade som 16-åring och vann på hösten som 14. Även Berthram segrade på hösten som 14.

sorry, fel i redigering och kunde inte ta bort meddelandet :-/

Senast ändrad:

Det finns ingen maxålder för galopphästar, de får tävla så länge de håller/orkar..

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 234
Senast: Jeps
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 363
Senast: Habina
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 085
Senast: liiinnea
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka