galopp,träning

B

busan

hej,ursäkta,fel,på,datorn,mellanslag.:(
jag,har,en,nordsvensktravare,som,är,välriden,o,duktig,
i,skitt,o,trav,arbete,men,nu,har,jag,gått,in,för,galoppen,,han,har,absolut,inga,problem,med,fattningar,osv,,kan,från,stilla,stående,skitt,osv..men,han,orkar,inte,gå,i,samlad,el,kort,galopp,,den,blir,lite,stötig,o.väldig,snabb.
vill,ha,råd,på,hur,man,kan,lägga,upp,träningen,för,att,få,honom,i,mjuk,samlad,galopp....mvh,,,

Sv: galopp,träning

Jag hade bara jobbat vidare med fattningarna! Finns inget som stärker galoppen bättre än just fattningar (enligt min erfarenhet).

Lägg in många galoppfattningar varje pass, och galoppera inga längre sträckor utan bryt av innan han hinner bli allt för springig. För att variera lite kan ni ju leka lite med fattningar, fatta på olika ställen, från olika tempon (även skritt och stillastående som du nämner) och försök att göra ungefär lika många fattningar i varje varv (lika många höger- och vänster galopp) för att undvika att hästen blir svagare åt ena hållet.

Liknande trådar

Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 927
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 796
Senast: Efwa
·
Träning Hej! Nu tänkte jag starta en sån där tråd som folk går igång på. För nu behöver jag hjälp i mitt tänkande! Jag var nyligen inne med min...
2
Svar
23
· Visningar
2 540
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar