Galopp tips

B

blohme

hejsan.

alla har ju säkert varit med om att få en häst som har dåligt med muskler & inte orkar gå i ett lugnt, tempo & arbeta rätt i galoppen .
just nu håller jag & pållen på & träna galopp (har gjort de ett bra tag:angel: ) & de känns verkligen skillnad nu !!! :D

Hur tränade ni för att "få galoppen" ??
(fråga inte vad jag vill ha ut av denna tråd för de är bara ren nyfikenhet :D)

Sv: Galopp tips

Jag och mina pållar brukar hålla på med övergångar galopp trav (och galopp skritt så småningom). Galoppfattningar. En del öppna och sluta för att sätta under lite bättre. Mkt lösgörande (skänkelvik tex.)
Samt att faktiskt galoppa mycket!

Hur har du själv gjort?
Också nyfiken:)

Hmm, jag tycker det är så svårt att komma på roliga övningar som är bra , men att galoppera i serpentiner & sakta av till skritt på medellinjen skritta 3-4steg sen galopp igen är den mest använda.
ibland när vi tröttnar på de kör vi byten istället för skritt,
sen blir det ju mycket övergångar & såklart galopparbete.

är just nu ganska trött på att galoppera men det behövs ju för att de ska bli bra. :angel:

kom igen nu alla bukefolk ... de är ju kväll, massor sitter här ... svaaaaaaraaaa :D:D:D

Jag har försökt öva upp galoppen genom att:

*galoppera ute så att han själv hittar styrkar och konditionen .

*skänkelvinkningar och öppnor i galopp.

*övergångar.

*markarbete med galopp intervaller och bommar.

*backträna i skritt så hästen blir stark i bakdelen, den de måste kunna andvända i galopparbetet.

*hoppa skogshinder, terräng övar upp tekniken för min häst iallafall.

*från skritt till galopp, galoppera några galoppsprång så länge hästen bibehåller den "kraftfulla" och aktiva galoppen och sedan saktar man av till trav, skritt vad som passar bäst för hästen.

Så har jag försökt öva upp min hästs galopp, han blir gärna fyrtacktig och spänd.
Har försökt öva upp galoppen på följande sätt när jag har fokuserat på just galopparbetet.:)

****Har ni några tips hur jag kan fortsätta och få bättre ****tretacktig galopp med mycket bakben?

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: Freazer
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka