Galopp tävling!

Thathorse

Trådstartare
Hej! Jag har en C ponny som jag såå gärna skulle vilja tävla i galopp. Men hon är en irländsk sporthäst. Vet knappt någonting om Galopp eller Ponny race kanske det kallas? Ska vara med i ett i augusti med henne men det är på ett ställe som anordnar alla möjliga tävlingar för alla möjliga hästar. Så min fråga är ju om det finns tävlingar för mig att vara med på henne och isf hur jag hittar det? =)

Hej! Jag har en C ponny som jag såå gärna skulle vilja tävla i galopp. Men hon är en irländsk sporthäst. Vet knappt någonting om Galopp eller Ponny race kanske det kallas? Ska vara med i ett i augusti med henne men det är på ett ställe som anordnar alla möjliga tävlingar för alla möjliga hästar. Så min fråga är ju om det finns tävlingar för mig att vara med på henne och isf hur jag hittar det? =)
Visst finns det! Min dotter tävlar galopp på sin tyska ponny. Läs mer här:
https://www.svenskgalopp.se/artikel/att_borja_med_ponnygalopp?defaultMenuId=true

Visst kan du tävla med din ponny. Kul att du hittat sporten! :)

Till att börja med så behövs det en licens för att få starta ponnyn i löp. Både du och en vuxen behöver ha licens. Den vuxna måste gå kurs för ponnytränarlicens och du behöver rida upp för din licens.
Vart i landet finns du mer exakt?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 482
Senast: Roheryn
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 506
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 124
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 858
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka