Galopp lära?

V

Vill_bli_jockey

HEJ! =)
Hur gjorde ni när ni började med galopp? Hur gammal var du? Hade du egen häst med en gång och tränade eller började du på någon slags ridskola eller något stall å frågade elle rhu lixom?
Jag är 12 år och vill bli jockey. Aså det har varit min drömm azzz länge att få rida en galopphäst å så. Jag bor i Linköping i Östergötland. Hur ska jag göra? Bara gå till ett galoppstall å fråga, Hej jag har aldrig ridit en galopphäst skulle du villja lära mej? HAHAHHA :P nää det vore inte så bra så va snäll å svara. :D Kraaam väntar på svaar.

Sv: Galopp lära?

gå in på www.unggalopp.nu där finns många svar och tips på bra kurser, använd även sökfunktionen i detta forumet så hittar du en massa gamla trådar om detta ämnet. Lycka till! :)

Vet någon om det finns så man kan rida ponny galopp/ eller något linande i Mantorp Travbana. det brukar ju vara galopp på travbander också. =)

Vet någon om det finns så man kan rida ponny galopp/ eller något linande i Mantorp Travbana. det brukar ju vara galopp på travbander också. =)

Det brukar inte vara galopplöp på travbanor, galopperar hästarna där är det ett olycksfall i arbetet ;) Jägersro har en galoppbana "utanför" travbanan.

Om du kan hålla dig till EN tråd med samma fråga så får du nog lättare svar.

Jag hade precis fyllt 13 när jag gick ock knackade på hos min granne. Visste knappt att hon höll på med galopp men fick prova rida och så, nu har jag vart där i snart 3 år och vet att det är galopp jag ska syssla med.:love: Så det går visst att bara knacka på, jag hade dessutom bara ridit ett år på ridskola innan så allt är möjligt.:):)

Liknande trådar

V
Övr. Grenar Jag har aldrig ridit galopp. Men jag älskar det endå. Någon som kan lite om det å skulle villja att jag hjälpte till. Jag vet inte hur...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: arnlic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka