Galna unge!

doglover

Trådstartare
Vi har en hörnsoffa i skinn i vardagsrummet. Den står längs fönstren.

Loke klättrar mycket snabbt och enkelt upp i soffan och sedan upp till fönstren! Sedan står han där och håller på med persiennerna och bankar på fönstret!

Är det bara att ta bort honom hela tiden? Det har hänt att han har ramlat, kan ju inte kolla honom precis varje sekund och det tar bara några sekunder för honom.

Han klätrar på teven (på!), på datorbordet, drar stolar till bordet i köket och klättrar upp där....

pUH, man har en liten apa!

Sv: Galna unge!

Det är bara att plocka ned honom, igen, igen och igen....

Ett tag hade jag snören i alla fönster(såna där små krokar) så vi knöt ihop alla fönster så inte små fingrar kunde öppna dem!

Inga dukar, inga mattor och inga blommor. Inte en enda fönsterlampa...Kattmaten inlåst och tom haspar på vissa dörrar!

Äldsta barnet rörde aldrig något, inte minsta heller! Det behövdes inga spisskydd, trappskydd eller nåt...Mellansonen var som en virvelvind. Nu är han 13 år och fortfarande "vild" men nu behöver jag inte vakta honom och hans energi går till bra saker.

Jag satt inte en sekund på tre år och jag magrade 10 kilo:eek:

Vi har haspar på köks och badrumsdörren. Dem sitter rätt högt upp.

Köksdörren för att han öppnar ugn, frys och diskmaskin, drar stolarna, klättrar på bordet etc.

Badrumsdörren för att det finns en kattlåda där, mysigt med kattbajs överallt...

Persiennerna bryr jag mig inte om, men en vacker dag ramlar han och slår sig mycket hårt. Igår ramlade han på huvudet uppifrån, det kan ju inte vara bra för nacken om det går illa.

Det går ju som sagt inte att kolla honom jämt. Nån gång måste man på toaletten eller om man t.ex går och hämtar ett glas med något att dricka och är borta en halv minut.

Du kanske kan sätta en trappgrind så att han bara kan vara i det rummet du vill att han ska vara?
Min son gjorde likadant, han rörde inte saker men han klättrade överallt, det var just det som var roligt och jag tänkte att värre kan det ju inte bli:crazy:
Sedan kom lillasyster:o hon skulle förutom klättra även ta på varje sak hon såg, satt det fast så drog hon, hon var ju tvungen att krama allt:love:

Klättrandet fortsatte och hon var tvungen att klättra upp och ned i trädet på dagis innan hon kunde gå hem, och krama alla gossedjur i affären, för hon tyckte det var synd om dem som inte hade någon som kramade dem.

Både för din skull och för hans huvuds skull (en klättring slutade med tejpat bakhuvud:() så försök begränsa hans fria yta när du inte kan ha koll.
Det är också skönt att slippa några konflikter om dagen.

Vi har en liten lgh, 65 kvm. Så det finns inte så mycket utrymmen att begränsa.

Dörren till sovrummet är stängd( vill ej att han hoppar i sängen om han skulle ramla ner).

Så det är bara vardagsrummet och hallen kvar.

Det jag kan försöka göra är att ta med honom in på toan, men ibland vill man göra nr 2 utan en galen unge som klänger på en.

Det jag kan försöka göra är att ta med honom in på toan, men ibland vill man göra nr 2 utan en galen unge som klänger på en.
:rofl:

Vill man? :o;) Här har jag för det mesta hela karavanen med mig: Emil, hund och katt och helst fullt ös där inne. Väldigt lugnt och fridfullt, kan säga att man sitter inte där och njuter en längre stund :D

Hahah!

Jo, katten tycker om att ligga vid fötterna när man sitter där.

Vårt badrum är yttepytte litet. Du får plats att komma in och sätta dig och du får plats att kliva i badkaret. Badkaret är från vägg till vägg. Man har kanske en kvm fri yta, max! Tur att kattlådan är liten och får plats under handfatet.

Hade varit lite mera plats om vi inte hade haft en tvättmaskin precis brevid badkaret. Vi var tvugna att gå efter storleken på dörren (den är smal) och det lilla utrymmet där inne, så den är enbart 40 cm bred och 60 cm "lång".

Df vill jag för någon g¨ngs skull vara där inne i ngn minut sj. Brukar oftast bli när Loke är på dagis eller när sambon är hemma.

Förstår dig mycket väl! Kom bara att tänka på hur härligt det är att vara ensam hemma en stund på fm och då kunna gå på toa utan hela publiken är med :banana:

Emil står bredvid och säger "plopp" :o när det låter så i toastolen.
Så mkt underhållning behöver jag ge för att han ska bli nöjd :rofl:
......eller är han överallt och plockar, klättrar, öppnar, stänger, drar och sliter.

Som Loke då, när det gäller överallt och plockar, klättrar, öppnar, stänger, drar och sliter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka