F

fridaa_

Min häst har gallor i alla fyra benen, jag har haft henne i ungefär en och en halv månad och hon hade dom när hon blev besiktigade och gick då igenom. Fast då hade hon bara på bak, men dan efter hade hon fram med. Hon hade bara stått en vecka på det stället vi köpte henne innan vi hämta henne, så därför flyttat ganska mycket, och foderbyte, sen så släppte vi ut henne på bete efter fyra dagar, ute även på natten, och dom har fortfarande inte försvunnit. Är det maten? eller är det att hon är överansträngd? Hon äter ju gräs och sen så får hon 1/4 betfor och 1/4 kraft grund. Är det något att bli orolig för? Hon är åtta år och en d-ponny
Det kan vara att hon är överansträngd, hon har inte vilat så mkt nu på sista tiden och var väl inte riktigt igång när vi köpte henne.
snälla svara.

Sv: Gallor

det går omöjligt att svara på :crazy: är du orolig så ring och prata med din vet. om vad denne tycker att du ska göra. en galla kan vara helt utan betydelse eller oxå är den en idikation på något :crazy:

Sv: Gallor

Hej du!
Gallor har olika betydelse beroende på var de sitter. Är det gallor i kotsenskidorna t ex, beror de ofta på bete eller kraftigt foder - i synnerhet om de är lika på alla benen. Gallor som sitter i lederna kan vara värre, men behöver inte innebära att hästen har problem.

Står det vilka gallor hästen hade i samband med besiktningen på intyget?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 242
Senast: Bison
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 990
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka