Pettsson

Trådstartare
Vad tycker ni är bästa sättet att "behndla" detta?

Man hör så många olika sätt, får många olika tips etc. men vet inte egentligen vad som är rätt och riktigt.

Flickan min har på båda bak pga. överbelastning efter "skada". Varit till kliniken så det är bra nu, men gallorna är fortfarande kvar. Vet. säger dock att jag ska fortsätta träna som jag gör och att det varken kan bli bättre eller sämre, är dåligt insatt i detta så...hoppas på hjälp av någon.

Du?

Sv: Gallor

Min häst har gallor av för mycket energi i maten. Frågade min veterinär som rådde mej att antingen smörja in med arnika eller använda back-on-track. Har inte börjat med någotdera än, så jag vet inte hur det hjälper.

Det är därför gallor beror på många faktorer...tex bara ett axplock: maskangripen, överansträngd, ändring av foderstaten..osv..Den troligaste orsaken är från magen. OM man inte vet så anser jag man tar reda på detta genom en del instutioner som forskar..tex: har vi SVA...dessutom vet.kliniker...Man ska inte ignorera gallor...för det är ju något som inte stämmer....

Jo, jag förstår det. Frågade vet. vad han tyckte om saken som sagt; fortsätt träna som du gör, förmodligen försvinner det efter ett tag.

Han kollade även på foderstaten och tyckte den såg OK ut, ska se om hon blir bättre efter avm. nästa vecka.

min ponny har gallor. innan tog jag på linemet, men slutade med det, vet inte varför. men jag ska börja att försöka få bort dom nu, ska testa med back-on-track å se. men hon har alltid haft det,så länge jag har haft henne, troligen har hon det pga ridningen. kanske jag ska kolla med veterinär.

Det blev nå knas när vi maskade av sist så hon som äger hästen vill göra det nu.

climax har gallor i ena bak benet,, har jaft det sen han kom.. håller på att fostar vad det kan vara.. jusst nu ska jag testa om de går bort om man han magnet lindor ....

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
754
Senast: cassina
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 777
Senast: 13579vas
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka