F

fiffi

Min ponny får alltid gallor på så fort gräset kommer och dem är kvar under hela sommaren, dem är mjuka. Är detta farligt? De är nästan omöjligt att få bort dem.
 
Jag har fått lära mig att sålänge inte gallorna är sten hårda och/eller att hästens allmäntillstånd är påverkat så är det inget att oroa sig över. Motion brukar vara det bästa botemedlet mot gallor av detta slag. Och givet vis ska man hålla koll på dom så att dom inte förändras/försämras.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 369
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
830
Foder & Strö Nu när det efterlängtade regnet kommit så uppstår genast frågan om det här med socker i betet. Jag har en "frisk" fånghäst som gick på...
Svar
7
· Visningar
1 370
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 776
Senast: Kalkon87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Tänka på som nybliven kattägare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Träna bommar
  • Blöta BoT-stallpaddar?!

Omröstningar

Tillbaka
Upp