F

fiffi

Min ponny får alltid gallor på så fort gräset kommer och dem är kvar under hela sommaren, dem är mjuka. Är detta farligt? De är nästan omöjligt att få bort dem.

Jag har fått lära mig att sålänge inte gallorna är sten hårda och/eller att hästens allmäntillstånd är påverkat så är det inget att oroa sig över. Motion brukar vara det bästa botemedlet mot gallor av detta slag. Och givet vis ska man hålla koll på dom så att dom inte förändras/försämras.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 004
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
573
Senast: Linda_A
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
772
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama