Gallor som blivit större

Krans

Trådstartare
Hej! Min häst har alltid haft några gallor ( finns även inskrivet i besiktningsintyget av veterinär). Dom verkar inte besvära hästen men jag tycker dom blivit större nu på ca 6 mån.Det är inga nya gallor alltså.Varför blir dom större? Hästen ifråga är ganska slö av sig med att röra sig överdrivet trots stor och fin hage, men det har han alltid varit.Gallorna kan kännas lite mindre efter ridning.Har ej bytt foder.Inga skador eller hältor heller.Vad ska man tro?

Det enda man kan tro är väl att du behöver få dem undersökta så man ser vad som orsakar dem?
En häst som inte verkar så villig att röra sig skulle ju kunna ha ont/obehag.

Hej! Min häst har alltid haft några gallor ( finns även inskrivet i besiktningsintyget av veterinär). Dom verkar inte besvära hästen men jag tycker dom blivit större nu på ca 6 mån.Det är inga nya gallor alltså.Varför blir dom större? Hästen ifråga är ganska slö av sig med att röra sig överdrivet trots stor och fin hage, men det har han alltid varit.Gallorna kan kännas lite mindre efter ridning.Har ej bytt foder.Inga skador eller hältor heller.Vad ska man tro?
Skulle ju nu kunna vara för att vårgräset börjat komma en del. Vissa kan ju få gallor i början av grässäsongen. Men mycket beror ju på vart dom sitter och om dom är mjuka eller hårda osv.

Skadar ju aldrig att kolla upp dom, jag tar aldrig lätt på gallor. Men är dom liksidiga på båda benen så är det förmodligen inget farligt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka