gallor (Sammanslagen)

G

gizzan

gallor

jag har en fråga om gallor...hur känns en galla? kan de sätta sej på insidan o utsidan av knäna??

min medryttar häst har fåtten galla på vänster bak ben. han brukar vara lite gallig i bak så de e inge nytt... men nu har den som är på vänsterbak blivit väldigt stor och blivit hård:crazy:

inge bra ja vet... den är inte jätte hård, men inte heller mjuk längre som innan...

först så trodde vi att de var hösilaget som gjorde att han fick protein överskott men nu äter han ett annat som inte innehåller lika mycket protein... har kollat över foderstaten å den ska inte vara några problem...

han ska nu börja gå med back on track vid ridning och om han står inne på natten (går på lösdrift men kommer in ibland) men detta hjälps ju bara för stunden. är rädd för att gallan ska komma tillbaka om man slutar med back on track....

han har inte gjort nått annorlunda i träningen mot innan...

undrar om ni har några förslag på vad de kan vara som har gjort att detta har uppståt....

övrig info om honom: 15 årig halvblodskorsning... 550Kg...

Liknande trådar

Hemmet Någon av grannarna har dumpat en ganska dyr tv-bänk som ser helt okej ut och som hade passat perfekt under min marsvinsbur. Problemet är...
Svar
9
· Visningar
362
Senast: Lyan
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 343
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar