Gallor/pålagringar

E

ellinajjohansson

Min häst misstänks ha pålagringar på vänster bak.
Han är inte halt, varm svullen eller något negativ vid ridning osv. ingenting.
Det enda är att han blivit gallig vid detta bakben. gallorna är mjuka och blir ibland något mindre efter ridning. har hört att han inte ska gå på böjt spår pga detta, stämmer det? han är mest till för skogsridning men vill ju kunna rida honom någon gång ibland på banan, samt tömköra, longera osv. så har ngn annan vart med om detta eller hört ngt? vet ngn ngt haha?

Sv: Gallor/pålagringar

Du kan röntga hästen för att få veta om och hur pålagringarna isåfall sitter. Är hästen inte halt så kan den fungera utmärkt, men vet du inte om den har pålagringar eller inte?

Liknande trådar

Hästvård Kommer rodda klinikbesök efter helgen och hästen vilar, är nyfiken på om någon känner igen problemen min häst har dock. Min 6-åring...
2
Svar
35
· Visningar
4 201
Hästvård Har problem med min hästs bakben som har strulat nu under flera veckor. Redan i december har min häst haft mugg som jag har försökt bli...
Svar
13
· Visningar
2 000
Senast: Elo
·
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför...
2
Svar
36
· Visningar
8 623
Senast: mackan
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 790
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V