Gallor av grönbete?

A

Arracsbullen

Upptäckte att min häst fått gallor i båda bak.
Inte varma och inte stora, men ändå synbara.
Har nyligen börjat introduceras på grönbete ett par timmar om dagen den senaste veckan.

Kan det vara orsaken?
Ingen ändring i foderstaten förutom att högivorna utgått under de timmar de gått på betet.
 
Japp. Foderbyten visar sig ofta i gallor. Min är också lite gallig nu i början när gröngräset kommer. Svårt att undvika - det växer ju i hagarna och man vill ju inte ha dem inne...

/C
 
mina har oxå fått gräsgallor,tror de flesta hästar å ponnyer får det när de börjar beta... :confused:
iaf,d e ju inget farligt eller så,men du kan ju alltid kyla benen om du är orolig....jag har kylgel på min ena ponny,och efter ett hårt pass spolas alltid benen på båda.

-----------
TAKE CARE!
 
Tack ni som svarat...

Känns skönt att få bekräftat att det är betet...
och att fler har problemen...

Ha en skön sommar allihopa...
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 055
Senast: Ridinglady
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
727
Senast: ryujaneiro
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 654
Senast: emma-vsm
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 244
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp