Gällande avmaskning

smajletfejja

Trådstartare
Jag vill ta träckprov och skicka in för att se om det ens behövs avmaskas.
Men en annan i stallet vill att vi ska avmaska oavsett...

Om nu min häst inte har mask då?! Och vi avmaskar ändå...

Vad tycker och tänker ni om det ?!

Jag tycker ni ska följa de lagstadgar som gäller för avmaskning av häst, som går hand i hand med de regler veterinärerna skall följa, dvs inte skriva ut avmaskningsmedel utan träckprovsresultat på häst.
Din häst i sig tar ingen större skada av att maskas, det är ur resistensaspekt på mask som ovan regler har inrättats.

Om din häst har noll så påpeka att det inte finns några vuxna maskar som avmaskningsmedlet kommer åt ändå. Stå på dig!

Liknande trådar

Hästvård Jag ska byta stall i månadsskiftet och fick nu mail från nya stallet och de vill att hästen avmaskas tre dagar innan inflytt. Träckprov...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 397
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 584
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Alla hästar har en mer eller mindre mängd mag- och tarmparasiter och det är när dessa nivåer stiger över ett gränsvärde som vi behöver...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka