maja_70

Trådstartare
Har en SPB som igår blev behandlad för inflamation på tarsal senskidan(utsidan av hö bakknä), tömde ur ledvätska o gav kortison .Nu ska hon vila i liten hage 2 veckor sen börja skrittas ,om gallan kvarstår behandling igen o förhoppningsvis försvinner den.Gallan e stor o stinn (hård) så d ser inte bra ut måste trycka fastän hon inget visar nu. Men hon har inte reagerat över den fastän hon rids för fullt ,böjprovet 0,5 grad bara.
E d någon som haft samma problem o hur har d gått???

Sv: galla

Tråkigt att ingen svarar! Har ju tyvärr ingen erfarenhet av detta. Ville bara säga att jag innerligt hoppas att hon är bra om två veckor så vi kan rida ut tillsammans "allihopa"...:banana:

Liknande trådar

Hästvård Ja, min häst har gallor i senskidan vid sträcksenorna båda bak. Var till veterinären i början av veckan med hästen i ett annat ärende...
Svar
0
· Visningar
1 656
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Min häst har under de två åren jag haft henne haft gallor hela tiden på framför allt bakbenen. Hon får alltid mugg på sommaren, vilket...
Svar
2
· Visningar
2 839
Senast: CallMeAce
·
Hästvård Fblstoet har en senskideinflammation. i carpus ena fram, det är senskidan till långa tåsträckaren som inte 'mår så bra'. I vintras...
Svar
19
· Visningar
4 741
Senast: Nenneh
·
E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
4 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka