Galla på utsidan av frambenet i höjd med ovanför knät

M

marresnarre

Hästen har en bulle på utsidan av frambenet ovanför knät. Ganska hård och kanske 2 cm hög och 0,5 cm bred. Inget som någonsin har påverkat honom. Veterinären var osäker var den egentligen satt, om det var i en senskida eller på nåt annat ställe.
Vi ska ultraljuda för att se vad det kan vara. Är det någon annan som haft en "bulle" på samma ställe och kan ge några kommentarer?

Tack

Sv: Galla på utsidan av frambenet i höjd med ovanför knät

Låter mystikt...min häst har en galla och en bulle på framsidan av benet, efter en överanstränging, från ett stelt bakben. Har därmed belastat fram extra mycket. använder BoT knäskydd för att hålla det mjukt och få blod genomströmmning. Så länge de inte var varmt och han inte är halt så var de bara att köra på enligt de på strömsholm. Nu har han fått massage och blitiv mycket mjukare i höger bak så nu är vänster fram mindre svällt. Lycka till och skriv gärna vad för reslutat ultraljudet gav.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 083
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 650
Senast: Ramona
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 513
Senast: Efwa
·
Hästvård Jag undrar lite kring hur ni hanterar en sträckning som inte riktigt vill ge med sig? Det hela började med att hästen i fråga fick...
Svar
0
· Visningar
1 119
Senast: Janni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka