Galla i senskida vid tåsträckarsenan

Ketrawzc

Trådstartare
Ja, min häst har gallor i senskidan vid sträcksenorna båda bak. Var till veterinären i början av veckan med hästen i ett annat ärende och bad honom då kolla gallorna. De sitter alldeles under hasen, lite på utsidan, och jag har trott att dessa gallor kom från hasen men så var alltså inte fallet. Ska försöka ta en bild.
Vet trodde inte att det var belastningsrelaterade och att de var som "vilka gallor i senskidan som helst" på ett konstigt ställe typ.

Nån som varit med om samma?
Hästen har haft problem med nån form av rörelsestörning som inte riktigt kunnat lokaliserats, så hon är utredd otaliga gånger på 2 olika kliniker. Gallan kom först VB när hästen stod på boxvila hösten 2011 och sparkade konstant i betongväggen i 3 dagar. HB kom för nån månad sen utan anledning. Hon sparkar inte längre och reds som vanligt. Den är betydligt mindre än VB men finns o syns tydligt. Även haserna BB är galliga och ibland är hon lite gallig vid kotan på morgonen men de försvinner när cirkulationen kommer igång.

Just nu är hon fräsch men tänkte om nån har någon erfarenhet? Har det försvunnit, blivit bättre?
 

Liknande trådar

Hästvård Fblstoet har en senskideinflammation. i carpus ena fram, det är senskidan till långa tåsträckaren som inte 'mår så bra'. I vintras...
Svar
19
· Visningar
4 717
Senast: Nenneh
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 403
Senast: Spirax
·
Hästvård Jaha, där fick jag.. Kele vurpade i hagen innan jul och ådrog sig en rejäl muskelskada samt allmänna muskelproblem. Vet och...
Svar
14
· Visningar
1 590
Senast: Kassiopeja
·
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp