Galla i karled?

Bellini

Trådstartare
Upptäckte idag att hästen har som avlånga mjuka vätskefyllnader(gallor?) i båda karlederna bak. De sitter mitt i karleden och sträcker sig vågrätt ut mot sidorna. Som två korvar mitt på.

Vad kan detta tyda på/vara?

Sv: Galla i karled?

Upptäckte idag att hästen har som avlånga mjuka vätskefyllnader(gallor?) i båda karlederna bak. De sitter mitt i karleden och sträcker sig vågrätt ut mot sidorna. Som två korvar mitt på.

Vad kan detta tyda på/vara?

Jag skulle tro att det är swullnader i huden, troligen orsakade aw en inflammation eller aw att det är fuktigt på betet. Det finns inga ledstrukturer som motswarar din beskriwning.

Tack för ditt svar!
Jag tolkar det som att det inte är något att oroa sig för?

Min har gallor i karlederna, som små kuddar. På alla fyra ben, men mest fram. Senskidegallor sa vet, i mitt fall pga av bete.

En så kraftig galla i senskidan skulle definitiwt synas äwen owanför kotan. Men det kanske den gör, ts?

Hursomhelst - senskidegalla i karleden ser inte ut som en liggande korw mitt på karleden! Men det kan ju wara så att jag får en felaktig bild i huwudet utifrån beskriwningen!? :D

Liknande trådar

Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 771
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästvård Hej! Köpte min häst i februari, helt UA på böjprov och longering etc - förutom att han har lite gallor båda bak, övre delen av senskidan...
Svar
13
· Visningar
2 536
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka