Gaffelbandsskada

V

vektran

Min 3 åriga häst har lyckats ha av 50% av gaffelbandet på ena bakbenet.:cry: Jag undrar om någon har erfarenhet va det här. Har det slutat bra eller dåligt?

Sv: Gaffelbandsskada

En 50 %ig skada är en ganska stor skada... Som oftast behöver behandlas med stamceller och mkt vila. Men det är inget som säger att hästen inte kmr att bli bra. Men du får räkna med minst ett års konvalicens...

Hoppas det löser sig och lycka till!

Sv: Gaffelbandsskada

Min 3 åriga häst har lyckats ha av 50% av gaffelbandet på ena bakbenet.:cry: Jag undrar om någon har erfarenhet va det här. Har det slutat bra eller dåligt?

När det gäller senskador och främst då gaffelbands skador så är det väldigt viktigt att du delger var i senapparaturen skadan sitter.

sitter skadan i nedre delen av gaffelbandet så påverkas den i isättningsfasen, sitter den i övre delen så involveras den kraftigare i belastningsfasen.

Rätt typ av skoning/beslag kan ha en stor inverkan på själva läknings processen.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 052
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: Mearas
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka