Gaffelbandsskada!!! Hjälp!!!

P

Pussis

Hejsan!
Jag skall ta en häst som sällskap till mitt hbl...
Grejen är den att hästen har en gaffelbandsskada och får inte arbeta på nåt vis. Han har fått vila i ca 2 år enligt ägaren om jag förstått detta rätt. Jag undrar nu om jag är dum som tar hem den som sällskap. :oVi kommer att skriva ett kontrakt på att alla kostnader som gäller denna skada skall ägaren stå för. Men jag undrar också om jag skall tänka på något speciellt som tex linda ben eller nåt!
Låter amatörmessigt:o men jag har aldrig haft att göra med en häst som har denna skada.. Snälla någon hjälp mig. Berätta gärna vad ni vet om denna skada och vad man skall tänka på osv...:)
Stora kramizar från lilla jag

Sv: Gaffelbandsskada!!! Hjälp!!!

Är den friskförklarad?
En Vet. bes är nog på sin plats- för att förhindra ev. tvist om du vill lämna tillbaka den.

Sv: Gaffelbandsskada!!! Hjälp!!!

min häst har haft gaffelbandsskador på båda fram och enl min erfarenhet blir området väldigt utsatt i framtiden. även om den är frisk. han drog upp skaden flera ggr och kan ff få svullnad i fästena tex nu som det är lerigt i hagarna. dock inte så illa att han blir halt.

så nej; JAG skulle inte ta en skadad häst som sällskap. ska själv köpa en till sällskap/promenadridning nu och jag försöker hitta en frisk häst. kan bli väldigt besvärligt och jobbigt om sällskapet måste lindas och kyla och inte gå på blött underlag osv... :crazy: då kan man ju lika gärna ha en till ridhäst, eftersom det tar lika mkt tid att sköta den skadade...

men ta hästen till vet och UL'a skadan. det kanske inte är så allvarligt som ägaren tror.

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 877
Senast: Ninnurur
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 218
Träning igår var jag (som åhörare) på clinic med John Ricketts. Jag hade innan hört avsnittet av Ridpodden där han medverkar och tyckte det lät...
2
Svar
31
· Visningar
5 884
Senast: Magnum
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 761
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka