I går började mitt halvblodssto liksom halka till med högra bakbenet i traven. När en kompis kollar ser hon att hästen dels inte lyfter ordentligt på foten, dels vinklar ut hasen i rörelsen. När jag sedan undersökte hästen kändes inget ovanligt på bakbenet, däremot så var hon varm vid gaffelbandet på det diagonala, vänstra frambenet. Hon har tidigare visat hälta på diagonalt bakben när hon haft hovböld på frambenet.
Idag när jag longerade hästen såg jag inget i vänstervarv, däremot såg jag tydligt i traven i högervarv att hon vinklade hasen och inte lyfte bakfoten ordentligt.
Vid visitationen efter var hon återigen varm vid gaffelbandet, och en av de andra i stallet kollade och såg att gaffelbandet var lite svullet.
Jag är så pinsamt dålig på ben
Är det någon som har förslag på vad det kan vara och vad jag ska göra för att hon ska bli bra?
Idag när jag longerade hästen såg jag inget i vänstervarv, däremot såg jag tydligt i traven i högervarv att hon vinklade hasen och inte lyfte bakfoten ordentligt.
Vid visitationen efter var hon återigen varm vid gaffelbandet, och en av de andra i stallet kollade och såg att gaffelbandet var lite svullet.
Jag är så pinsamt dålig på ben
Är det någon som har förslag på vad det kan vara och vad jag ska göra för att hon ska bli bra?