gaffelbanddsfäste?

SNiva

Trådstartare
Jag undrar om någon kan berätta lite om dennes erfarenhet utav "inflammation i gaffelbandsfästet". Vad innebär det? hur lång vila? Kunde hästen komma tillbaka till tidigare nivå?

Det läget jag ligger i handlar om en häst som har/hade inflammation i gaffelbands fästet. Ingen synlig hälta, inte reagerat på böjprov. Det som syntes var en lätt svullnad, och ömmade om man klämde på rätt ställe. Vad tror ni om detta? Finns det goda chanser för denna pålle?
Ej svullen eller öm idag. Detta hittades genom grundlig vet. besök....
:cautious:

Sv: gaffelbanddsfäste?

Vad syntes på ultraljudet?

Vitt jag vet, vad ägaren sagt så var det inflammation i fästet. mer än så vet jag inte. Vet att UL är gjort, böjprov, longering, + att vet red även själv. Men som sagt, knappt svullen och ömmade vid vet besök i maj + UL. Nu sätts han igång, dag tre uppsutten.

Gaffelbandet är en sena . Dvs en sen skada om än lindrig .

Ingen här kan diagnosticera din häst det måste du ta med behandlande vet ingen annan.

Ingen här kan diagnosticera din häst det måste du ta med behandlande vet ingen annan.

Ja det är jag fullt medveten om att det fungerar så. Detsamma gäller en kirurg det är inte en ingengör som sprättar upp en :p Inte min häst dock. Det jag undrade var inte hur den ska behandlas utan hur det har gått för andra, vad dom har gjort, vilken typ av skada dom hade o.s.v.

vitt jag vet så är det även betydande vars skadan är. Som jag har fattat ju längre ner den sitter "ju värre är det". typ i "förgreningen" eller vad man ska säga är prognosen sämre för att hästen skall bli bra...

Som sagt är det din veterinär som bör ge en prognos utifrån skadan i sig och hästen som individ .

Red veterinären ? Varför ?

Som sagt är det din veterinär som bör ge en prognos utifrån skadan i sig och hästen som individ .

Red veterinären ? Varför ?

Ja men givetvis ska en veterinär ge en prognos, det är inte det de handlar om?!?! Som sagt är det INTE min häst, han red väl antagligen för att både känna och få se samt, böja, klämma + UL. Men frågan jag undrade var fortfarande hur det har sett ut för andra. Givetvis fattar väl jag också att alla är individer. Jag vet inte om jag har formulerat mig dåligt i inlägget eller vad det de är frågan om....

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 950
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 709
Senast: Karminnie
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 569
Senast: Liten
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
6 031
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10