G_Boots eller Top-reiter

L

Lillstrumpan

Fick precis hem mina nya Magic Boots från Top-Reiter och åker glatt ut till stallet för att prova dem på pållan. Men jag är tveksam till om de sitter bra.... Eftersom tyngderna sitter framtill på dem så sluter de inte så tätt intill hoven som G-Bootsen gör. Det gör att jag är rädd för att de fläks ut och går sönder om hon stryker sig... Har ridit med kompisens G-Boots och jag bara älskar dem... Har jag nu låtit snålheten bedra visheten?? Någon som har några erfarenheter från dessa boots. Har tröttnat på de i läder då jag tycker att de går sönder för minsta lilla...

Sv: G_Boots eller Top-reiter

Jag har ett par G boots som jag använt ca max 10ggr.
Dom sitter perfekt även efter en rejäl träningsrunda.
Men tävlade med dem idag och hästen slog på sig.
Som tur var på bootsen men blyet i gummit åkte ner och nästan ut på insidan.Funderar på att försöka reklamera dem.

Lite slag ska väl ett par boots tåla när jag har betalat 1100 kronor för dem?:confused:

Har ingen erfarenhet av Top Reiter.

Jag har ridit med både G-boots och magic boots, tiyker att de sitter lika "fast" båda två... Har oxå tröttnat på läder eftersom min häst inte har "bootshovar":D

Jag tycker att de är lika bra helt enkelt:)

tiger89 skrev:
Jag har ett par G boots som jag använt ca max 10ggr.
Dom sitter perfekt även efter en rejäl träningsrunda.
Men tävlade med dem idag och hästen slog på sig.
Som tur var på bootsen men blyet i gummit åkte ner och nästan ut på insidan.Funderar på att försöka reklamera dem.

Lite slag ska väl ett par boots tåla när jag har betalat 1100 kronor för dem?:confused:

Har ingen erfarenhet av Top Reiter.

När köpte du dina ?
Vi köpte våra på VM, då hade dom ett "provläder", och båda våra slets på insidan (mot hoven) och blyet började komma ut.
Var bara att ringa och reklamera.. men jag väntar fortfarande på att få tillbaka dom :eek:

Michis skrev:
När köpte du dina ?
Vi köpte våra på VM, då hade dom ett "provläder", och båda våra slets på insidan (mot hoven) och blyet började komma ut.
Var bara att ringa och reklamera.. men jag väntar fortfarande på att få tillbaka dom :eek:

Köpte dom genom G boots direkt i början av september.
Men läste i någon ny annons nu för dem att de blir gjorda i ett annat material.Ska ta kontakt med dem å fråga vad man kan göra.
:cool:

G boots är bra tycker jag, värt priset ;)

:angel: Ska se om jag kan köpa några G-boots!:angel:

Precis samma sak hände mig, köpte mina på SM förra året och efter max 10 ggr hade de gått sönder på samma sätt som dina.

Skickade tillbaks dem och fick ett par nya i det nya materialet, men det tog ett bra tag innan jag fick dem.

De nya har jag bra använt 5 ggr kanske, men de verkar mkt bättre!

Lillstrumpan skrev:
Fick precis hem mina nya Magic Boots från Top-Reiter och åker glatt ut till stallet för att prova dem på pållan. Men jag är tveksam till om de sitter bra.... Eftersom tyngderna sitter framtill på dem så sluter de inte så tätt intill hoven som G-Bootsen gör. Det gör att jag är rädd för att de fläks ut och går sönder om hon stryker sig... Har ridit med kompisens G-Boots och jag bara älskar dem... Har jag nu låtit snålheten bedra visheten?? Någon som har några erfarenheter från dessa boots. Har tröttnat på de i läder då jag tycker att de går sönder för minsta lilla...

Kan någon vara snäll och PMa mig om var jag kan löpa G-boots, vet att jag sett dem men hittar dem inte nu när jag har betämt mig.
tack på förhand

De enda boots jag kan rekommendera som verkligen sitter och som är såå lätta att hålla rena är G-boots, värda varje krona!
Har inte haft problem med blyet eller något sånt. jag har 240g.

Skulle också gärna vilja veta var man köper G-bootsen?

Jag har hört att vissa hästar har trampat sig på G-Bootsen eftersom de inte är vana vid att det sticker ut så mycket baktill på hoven. Verkar som det är detta som har drabbat dig.... Tur att det gick bra för hästen i detta fall. Men är det här något vanligt förekommande? Vill ju ha boots, men är rädd om pållan!:eek:

Ja, nu har jag gett upp helt på G-bootsen, de nya har också gått sönder och blyet har nästan åkt ut på insidan.

Nu blir det Top-Reiters istället, eller vad osm helst faktiskt som sitter kvar och inte blir för tungt...

Så, mina frågor är: Vilka boots tycker ni sitter bäst kvar?
Är det riskfritt att ha t.ex 280gr om det är såna som ej ska suga åt sig vatten..?
Jag är lite paranoid nämligen och kör då hellre på lite lättare, vilekt ju gör attj ag egentlgien lika gärna kan ha läderboots... om de håller och sitter kvar ordentligt!

Ngn som testat de andra Top-reiter bootsen som ska vra gjorda i ett material som ej suger åt sig vaten?

Jag tycker top reiters är helt suveräna, även om jag har en boots-mördande häst:rofl: de suger heller inte åt sig vatten då de är i gummi:)

Jag kan inte förstå vad ni gör med era G-boots.. jag har ridit med mina på alla typer av underlag, aldrig haft problem, de har inte en tendens till att gå sönder.. sätter ni på dem rätt??

Pja, det är svårt att sätta på boots "fel" tycker jag ;)
Jag spänner åt dem så hårt jag kan, och de sitter på rätt ställe. Har dessuto men häst som normalt inte slår sig... Märkligt!

Muninn skrev:
Pja, det är svårt att sätta på boots "fel" tycker jag ;)
Jag spänner åt dem så hårt jag kan, och de sitter på rätt ställe. Har dessuto men häst som normalt inte slår sig... Märkligt!

Ja jag tycker det låter konstigt.. men men. Har din häst låga trakter?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka