B

blakkur99

Vad gör man.. Köpte ett par G-boots 240g och vad händer. Hästen kan inte ha dom, efter ett kort tag så "åker "dom upp mot karleden och sitter inte som dom ska. Andra boots sitter. Är det nån annan som råkat ut för det? Funderar nu på att sälja dom och köpa ett par andra..

Sv: G-boots?!

Är du säker på att du sätter på dem på rätt sätt, drar du åt ordentligt? För mig är det precis tvärtom! G-bootsen är de första boots jag har som sitter där de ska.

Samma här, jag har aldrig heller innan träffat boots som inte flyttar på sig. Men det gäller att sätta dem rätt och spänna åt ordentligt när man sätter på dem.

På Tildra sitter ALDRIG G-bootsen kvar oavsett vad jag gör, de sitter inte bra på henne alls, på Skári och Feiminn sitter de jätte bra och helt stabilt men Tildra passar de verkligen inte. Suck, kändes inte bra då de var till henne då hon är den som behöver dem mest, de är ju inte direkt billiga har 280 grams.

Har också G-boots och de sitter som en smäck, bättre än andra boots jag haft.

Beror säkert på hästens hov hur bootsen sitter eller inte. (Nåja, det är väl ganska självklart...)

Har inte själv G-boots, utan har både Jacsons läderboots och Top Reiters, som liknar G-boots.
Har förstått att jättemånga haft problem med Jacsons boots, men på båda våra hästar har de suttit fint, precis som också Top reiter-bootsen.

Nåja, det här var ju inte precis nå´t svar på frågan, bara en liten sidokommentar :angel:

Jag tycker G-boots sitter helt suveränt!

Bara man drar åt ordentligt å ser till att de sitter rakt med kilen under strålen.
De sitter bra även på de av mina hästar som är oskodda.

Jag har till å med lyckats klampa ut med dem i en sjö längs med en strandkant,var vatten upp till magen på seifur, men de satt kvar även efter det trots galopp, trav och lite tölt/grisepass :o efter det.

Givetvis brukar jag inte gå i vatten och ha boots på, men nu hade det blivit högvatten där vi var och stigen var så dålig att vi inte ville ta samma väg som vi kom.

Tur att de inte lossnade för det hade ju varit lagomt kul att dyka efter tusenkronorsbootsen i kall vattnet :angel: :rofl:

Mitt tips till de som de inte sitter bra på är, dra åt lite extra!
Man får dra mer än man tror.
Annars finns det ett 'band' i nåt neopreneliknande material man kan sätta runt karleden för att de ska sitta bättre,
de kostar kring 70:- paret tror jag, där jag köpte mina iaf.
Har för mig de fanns i vitt, rött,blått och svart.

Jag tycker också att G-bootsen är det bästa jag använt! Förutom vanliga gummiklockor som jag har som skyddsboots. Men när det gäller viktboots är de lätt bäst, lätta att få på, men som sagt man måste dra mer än man tror!

Liknande trådar

Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 154
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 679
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka