Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad är skälet till att du vill använda boots? Där någonstans måste du börja fundera.
Är det för tävling enbart och för att få fram mer aktion eller för att korrigera takten?
En häst som lättare blir travtaktig "tål" mindre vikt än en som går åt pass osv.
Det är väldigt svårt att råda någon hur tunga boots de ska använda/köpa.
Olika hästar behöver olika vikt. Använder ex 180gram på min häst & det har varit perfekt.
På en annan valack som jag ridit endel tar jag alltid 240gram för det fungerar bäst på honom.
Så testa lite olika vikter och köp med den vikt som du tycker passar bäst
Har du svårt att bestämma själv kan du ta hjälp av en tränare.
Jag har 170 gr till min dam, vilket jag började med direkt. Jag skulle inte använt för tunga boots till en häst med dålig motor, oavsett om syftet är att förbättra takt eller aktion.
Skola & Jobb
Lång historia lite kortare.
Innan bytte jag om på jobbet tills kravet kom om att in och utstämpling ska ske i jobbkläder. Jag börjar åka...
Hundträning En annan sak vi gjorde var att åka till något ställe där det var mycket folk. Vi körde till en park som hade parkering nära. Då blev det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.