Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det är inga skyddade titlar, så man kan nog kalla sig för fysioterapeut oavsett om man har utbildning (t.ex equiterapeut eller nåt liknande) eller om man hittat på nåt eget.Hej på er!
Ibland hör jag talas om folk vars häst blivit kollad av en fysioterapeut. Jag kan inte hitta någon utbildning till fysioterapeut men inriktning häst. Menar de typ equitarapeut eller liknande, eller är det en "vanlig" fysioterapeut?
Tack på förhand.
Man kan utbilda sig till fysioterapeut för djur men det finns väldigt få i Sverige som gjort det. Man måste vara utbildad på människa först och sedan gå en påbyggnad. Tror inte den finns i Sverige för häst. Det är alltså en akademisk examen. Fysioterapeut ska inte sammanblandas med t.ex. Equiterapeuter som inte har samma utbildning.Hej på er!
Ibland hör jag talas om folk vars häst blivit kollad av en fysioterapeut. Jag kan inte hitta någon utbildning till fysioterapeut men inriktning häst. Menar de typ equitarapeut eller liknande, eller är det en "vanlig" fysioterapeut?
Tack på förhand.
Hej på er!
Tack på förhand.