Fyra svenska hingstar godkända i Oldenburg !

KickiH

Trådstartare
"Oldenburgförbundet har efter ett besök i Sverige i slutet av förra året godkänt fyra svenska hingstar med genuin svensk härstamning.
De godkända hingstarna är Rambo 916 (e Chapman-Lansiär) och hans son Hermes 1086 (ue Urbino) samt Impuls 1139 (e Master-Chapman) som godkändes vid årets bruksprov, alla tre uppfödda och ägda av Ann och Torsten Pehrsson, Kilhult.

Dessutom har Oldenburgförbundet godkänt Briar-sonen Meges (ue Shogun) som blev tvåa efter Impuls i 4-årschampionatet i fjol."

Källa Tidningen Ridsport.

Sv: Fyra svenska hingstar godkända i Oldenburg !

Efter att ha sett både Hermes och Impuls ikväll på hingstvisning måste jag säga att Oldenburgförbundet har god smak:love: .
Man kan ju hoppas att det även i sverige finns stoägare som vill använda dessa fina hingstar.

Senast ändrad:

Men oj vad roligt. Jag har haft ett gott öga till de Ramboavkommor jag har träffat, och tyckte Impuls såg mycket intressant ut på Bruks. Hermes har jag bara sett på bild och läst om och han verkar mycket trevlig!
Ulrika

Härligt att åtminstone några förstår att uppskatta våra svenskstammade hingstar!

Liknande trådar

C
Avel Läste på ASVHs hemsida att Impuls är tagen ur avel. Taget ifrån ASVHs hemsida:
2
Svar
21
· Visningar
2 492
Senast: sorbisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar