Fy fan, på ren svenska (djurplågeridömd dressyrryttare är igång igen)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Alexandra_W

Trådstartare
Jättebra reklam för hästsporten i allmänhet och dressyren i synnerhet att det är sånt här som hamnar i medierna =/ Jag kan inte ens begripa varken när hon longerar eller rider VAD det är hon försöker uppnå, utom att slå på det arma djuret. Och det här är alltså en fd elitryttare, skrämmande..

grymt snäll häst dock.. Och 500 slag på 30 minuter, då får man veva på. Och varför, hästen försöker ju så gott det går med hakan i bringan?

Det handlar alltså om Christine Wels, som i Tyskland är dömd för djurplågeri och förbjuden att ha, träna och hantera hästar. Men det finns ju fler länder än Tyskland.. Danmark t ex. Hon har filmats med dold kamera, filmen är hemsk att se, men orkar man titta så kommer efter longeringen bilder på hästen i boxen, och en ridsnutt. Inslaget är från tysk TV, jag kan inte ett ord tyska, men..

Filmen från tysk TV (känsliga tittare varnas)
http://www.rtl.de/rtlaktuell/rtl_aktuell_videoplayer.php?article=22414&pos=5

Artikel från dansk press: http://www.ridehesten.com/News/View.aspx?ID=3633

Jag har inget mer att säga än fy fan, i övrigt förstår jag inte, och det bryter nog mot en hel hoper lagar om jag skrev vad jag skulle vilja göra med människan =/

Sv: Fy fan, på ren svenska (djurplågeridömd dressyrryttare är igång igen)

Det finns ju redan en tråd om detta....:idea:

SOrry, jag sökte (via sökfunktionen) på hennes namn men hittade inte. Tyckte själv det var konstigt det inte fanns tråd. Men då kan moderatorerna ta bort den här =)

Herregud! :eek: :mad:
Hon kan inte vara frisk!
Och vad är det för människa som står stax intill utan att säga ett pip?

Ta det i andra tråden det länkades till, dne här försvinner nog.

Men nej, hon kan fan inte vara frisk nej =/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Stora shoppingtråden III
  • Födda-24

Omröstningar

Tillbaka