Fürst Henrich?

Lancet

Trådstartare
Jag tror att det stavas så...någon som vet något om denna hingst? kollar på en avkomma med stammen Fürst Henrich-Rubenstein.. Hade varit kul att veta lite..

Sv: Fürst Henrich?

Låter som en liten guldklimp! Den borde kunna röra sig extraordinärt i alla fall. Fürst Heinrich, har jag för mig, har vunnit något årgångschampionat i Tyskland. Och, om jag minns rätt, har de första avkommorna (det är en ganska ung hingst) visat sig bra hittills också.

Tror att det är Fürst Heinrich, inte Fürst Henrich.

Vinnare av unghäst-VM som 5-åring, e Florestan-Donnerhall. Ser fantastisk ut, tror du hittar honom på Gestüt Sprehes hemsida. Känner igen stammen, är det inte den som en "hästmäklare" i Sörmland har ute till försäljning (hästen står inte i Sverige).

hittade fakta om honom när jag ändrade på namnet! Jo han är oootroligt vacker och är helt lösgjord i hela galoppen underbar skritt och galopp..traven vet vi inte riktigt..är lite tveksama..(går på hingstbete och lite svårt att se ute på en åker...) det är de som gör att vi tvekar lite men den har ett super psyke!

Tack för hjälpen

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
274
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Svamp?