Sv: Fungerar SWITCH Pour on?!
Min åsikt:visst funkar det, men det är ett giftigt preparat som jag tycker är otrevligt att handskas med..
Har även sett allergiska reaktioner av preparatet,det varnas för att använda det på typ araber tror jag,men den häst jag såg få biverkningar var en shetlandsponny..den stackaren var helt skinnflådd över ryggen,fruktansvärt.
Jag vill dessutom kunna hantera och ta i mina hästar utan att få gift på mig vid varje tillfälle!!
Det finns andra alternativ.
Om man nu vill använda detta preparat se till att hästen har täcke på sig när hovslagaren kommer tex osv ,om man måste hantera många hästar på en dag som tex hovslagare är det inte hälsosamt att ta i Switchbehandlade hästar..en kanske inte är så farligt men häst efter häst..usch..
Likaså små barn som tillåts hantera hästarna,där skulle jag inte heller använda giftpreparat... det ÄR faktiskt ett bekämpningsmedel!!Vad händer om en unge klappar en häst som är behandlad och sen stoppar fingrarna i munnen tex..
Jag litar inte ett skit på vad diverse företag gör för reklam hit och dit..jag litar på min intution.
Släpper man däremot hästar på bete där man har problem med tex fästingsjukdomar,får man väl välja.. pest eller kolera..
Men som sagt var alltid försiktig med bekämpningsmedel,och följ noga bruksanvisningar,överdosera aldrig!!