Funderingar...

martha

Trådstartare
Mitt ena sto betäckte jag för 14 dar sen sista gången hemma med egen hingst...i morgon ska jag eg iväg o kolla henne..men så tänkte jag såhär....OM hon börjar brunsta så behöver jag ju faktiskt inte i väg...eller?? om hon inte brunstar så åker jag ju o kollar så det inte är tvilling eller så...men sen så funderar jag också på att ...KAN dom brunsta fast dom är dräktiga??

Jag har ju hingsten hemma så jag behöver ju inte iväg för insemination eller så.....

Sv: Funderingar...

Mitt sto är en riktig brunst maskin
Hon brunstade båda gångerna hon var dräktig.
Vi fick ringa vet och kolla så hon inte kastat.
Hon brunstade ganska långt in i dräktigheten.
Vet sa att en del gör så-.
Kålla henne

Dom kan brunsta under dräktighet och betäcker man då så kan de kasta det tidigare fostret. Jag skulle kolla om jag var du.

martha skrev:
Mitt ena sto betäckte jag för 14 dar sen sista gången hemma med egen hingst...i morgon ska jag eg iväg o kolla henne..men så tänkte jag såhär....OM hon börjar brunsta så behöver jag ju faktiskt inte i väg...eller?? om hon inte brunstar så åker jag ju o kollar så det inte är tvilling eller så...men sen så funderar jag också på att ...KAN dom brunsta fast dom är dräktiga??

Jag har ju hingsten hemma så jag behöver ju inte iväg för insemination eller så.....
Precis som det skrvs ovan kan de brunsta och dessutom kan hon ju vara dräktig med tvillingar och det vill Du väl inte. Bäst att kolla..
Kan inte vet. komma hem och UL:a hos Dig? Det gör min....
mvh
Carina på Cesam Arabians

Jag hade ju tänkt att UL:a om hon inte brunstade....OM hon gick i brunst skulle jag ju bara betäckt om istället, men nu fick jag ju veta att dom kan vara dräktiga ändå....så det sket sig :D

Jag har bara några mil till station så det är inga problem....har ju en travare och dom är ju lättlastade :D :p

martha skrev:
Jag hade ju tänkt att UL:a om hon inte brunstade....OM hon gick i brunst skulle jag ju bara betäckt om istället, men nu fick jag ju veta att dom kan vara dräktiga ändå....så det sket sig :D

Jag har bara några mil till station så det är inga problem....har ju en travare och dom är ju lättlastade :D :p

Det är mina araber (Arabiska Fullblod) med...lättlastade alltså ;) :bump: och jag har också bara nån mil till min vet. station,men föredrar ändå att vet. komer ut och UL:ar här hemma....eftersom jag jobbar så oregelbundet som jag gör.....
mvh
Carina på Cesam Arabians

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 893
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18