Funderingar

Golden_Heart

Trådstartare
Någon som vet vad saneringskostnad av Eternit fasad samt husgrund kan kosta? Ingen länk eller firma namn behöver anges, men ungefär vad timkostnaden eller pris/kvm kan kosta? Vad brukar hantverkarkostnader ligga på, tex att täta en vind eller byte av fönster osv? Sambon och jag går i husköpstankar, men det huset som vi fastnat för behöver fixas lite. Den har underbara ytor men det är en del rust att göra. De kostnader som jag söker är det som kommer att styra ifall husköpet blir av eller inte.
Tacksam för era snabba och kloka svar!:bow:

Sv: Funderingar

Ska ni anlita folk så är det en specialfirma som ska anlitas, sök på asbetssanering borde du få träffar.
Men åtminstone tidigare har man haft full rätt att göra det själv, vet dock inte om det är så fortfarande och hur det då fungerar med avfallshanteringen.
Du vet väl att eternitfasader är jätteinne?
Men det är ju fortfarande fult :)
Har googlat lite och jag tror att du ska prova att ringa arbetsmiljöverket och fråga.

Sv: Funderingar

Jag vet att det är inne, men grunden och fasaden behöver saneras för att det är skador på det.
Har googlat lite och hittar bara sidor som gör men inga priser! :mad:

Liknande trådar

Hemmet Jag och sambon har fått ett litet annorlunda boendeförslag på en stuga som finns till salu. Stugan är en kolonistuga på 50 kvm och fd...
Svar
10
· Visningar
6 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka