funderingar om fång

J

jockeloover

Jag håller på att leta efter en ny häst o köpa! Och nu ( äntligen! ) så har jag hittat ett jätte snällt arabsto! det är bara ett problem; enligt ägaren så har stoet haft fång för cirka 5 år sedan, hon fick dock då ett så kraftigt fång att hon hållde på att dö, men som tur var så fick hon vetrinärhjälp itid så hon klarade sig! nu är det bara så att hon är försäkrad i folksam, vetrinär 25 000 kr, och livförsäkrad i 20 000 kr det är bara det att i försäkringspapperna så står det ; att försäkringen inte gäller om hästen får fång. enligt några personer som jag har pratat med så har dom sagt att det brukar bli en resavartion, på fånget, men inte i 5 år! finns det någon som är kunnig och kan sånt här? och vet om detta verkligen kan stämma? det är bara det att jag har precis mist min gamla häst, som dog pga; tarmvred. och det här stoet är så himla snäll & lugn, perfekta hästen för mig .. =/ vill inte ha några problem med henne iframtiden liksom! // en undrade tjej som inte vill lägga ut 20 000 kr på en häst som kanske rymmer från hagen o får fång o dör.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: funderingar om fång

Jag har en fånghäst och har inga problem med det. Jag tycker inte att det är särskilt svårt att hålla fången borta, med rätt mat och omvårdnad så går det hur bra som helst. Skulle jag hitta en häst som för övrigt passade mig perfekt, men hade fång, så hade jag köpt den.

Sv: funderingar om fång

ALDRIG!!! Inte en chans att jag köper en fånghäst igen. Det är jobbigt nog att oroa sig över fång i "normala" fall, men om man redan har en fångkänslig häst är det ju hiskeligt mycket värre.

Är det också så att det är reservation i försäkringen vid fång avråder jag ÄNNU mer. Min häst (som till slut fick avlivas) stod på djursjukhuset i mindre än en vecka vid ett svårt fånganfall. Räkningen var på drygt 35000 kr...

Det finns många, många friska hästar till salu!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 680
Senast: Kjerulfia
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg :p Jag skadade mig ganska allvarligt efter fall från häst i april 2013. Landade på ländryggen vilket...
2
Svar
25
· Visningar
3 846
Senast: LuckyMe
·
Hästvård Skulle få min ponny skodd idag och det gick inte riktigt enligt plan. Hovis började med att försöka dra av en sko på ena bak. Hästen...
Svar
5
· Visningar
1 177
  • Låst
Hästvård Mitt 18 åriga sto med föl vid sidan står nu på klinik då hon fått fång i en hov. Hon har haft en senskada sedan 10 veckor tillbaka på...
21 22 23
Svar
445
· Visningar
64 450
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka