J
jockeloover
Jag håller på att leta efter en ny häst o köpa! Och nu ( äntligen! ) så har jag hittat ett jätte snällt arabsto! det är bara ett problem; enligt ägaren så har stoet haft fång för cirka 5 år sedan, hon fick dock då ett så kraftigt fång att hon hållde på att dö, men som tur var så fick hon vetrinärhjälp itid så hon klarade sig! nu är det bara så att hon är försäkrad i folksam, vetrinär 25 000 kr, och livförsäkrad i 20 000 kr det är bara det att i försäkringspapperna så står det ; att försäkringen inte gäller om hästen får fång. enligt några personer som jag har pratat med så har dom sagt att det brukar bli en resavartion, på fånget, men inte i 5 år! finns det någon som är kunnig och kan sånt här? och vet om detta verkligen kan stämma? det är bara det att jag har precis mist min gamla häst, som dog pga; tarmvred. och det här stoet är så himla snäll & lugn, perfekta hästen för mig .. =/ vill inte ha några problem med henne iframtiden liksom! // en undrade tjej som inte vill lägga ut 20 000 kr på en häst som kanske rymmer från hagen o får fång o dör.
Senast ändrad av en moderator: