Funderingar (bluffande användare)

Sv: Funderingar (bluffande användare)

Jag kommer ihåg det, och tycker att det var fel att inte stänga av användaren efter alla dessa farliga och vansinniga råd. Visserligen kunde ju folk välja själva ifall de ville använda sig av råden eller inte, men alla har inte kunskaper att kunna värdera de råd man får.
Vi får vara tacksamma över att användaren stängdes av av andra orsaker.

Boj skrev:
Och egentligen ligger det ingen osanning i det, många preparat används även på människa fast i annan dos kanske.

Det beror väl på vad och hur man rekomenderar, det kan rent av vara dödligt.

Choklad skrev:
Det beror väl på vad och hur man rekomenderar, det kan rent av vara dödligt.

Det kanske är bättre att starta en sådan tråd istället, om vilka preparat som ev kan bli dödliga. Har inte så mycket med ursprungstråden att göra, lär inte tillföra den något alls om vi skulle tjaffsa om det.

Tipsa gärna, mig och moderatorerna om det är användare som vid upprepade tillfällen ger direkt farliga eller kanske t o m vansinniga råd. Använd gärna Rapportera-ikonen på inlägget det gäller.

OM det blir för mycket och för uppenbart farligt, kanske vi kan försöka prata med användaren eller vidtaga andra åtgärder.
Problemet är att det ofta kan handla mer om tyckande och hur man utför det.

Fälttävlan är farligt, till och med livsfarligt. Skall man inte få peppa andra att prova fälttävlan?
Olja på exem, är det verkligen farligt, livsfarligt? Då borde väl alla typer av salvor också vara farliga, då de väl vanligen är olje eller fettbaserade.

Och nej jag vill inte ha en diskussion om just dessa exempel, men de kanske kan visa på en del av svårigheterna, med att inte tillåta att det skrivs "farliga" saker.

Det måste nästan alltid vara bättre att bemöta felaktigheter med kunskap och hållbara argument som övertygar de som ännu inte är övertygade.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 110
Senast: Sasse
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 921
Senast: Nahar
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 765
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama