Fundering!

Beppo

Trådstartare
Letat bland trådarna men hittar inte tråden där det stod om hur man kunde höja skakelfästet på loksele så att skaklarna inte skulle störa bogrörelserna vid körning.

Hur ska jag göra för att fästa skakeln högre vid däckeln och med vad? bilder och vart man får tag på remmar tages tacksamt emot. M

Ska nämligen beställa en rockard fårn driveout och behöver veta hur höga skaklarna ska vara. Måste lösa detta med skakelfäten innan jag beställer rockarden.

Jättetacksam för alla era asvar!

Sv: Fundering!

den tärnsjö har kostar över 1000kr tycker det är lite dyrt för en sån liten grej som det igentligen är...
har dock ej sett någon annan som har nåt liknande=(

Hej!

Tärnsjö har någon form av läderrem som man kan få upp fästet på lokselen med!

Tärnsjö

Så det blir en Drive-Out rockard iaf! :D Bra val! ;)

ja nu har jag bestämt mig! Är du fortfarande lika nöjd med din rockard? Kommit fram till att Walle nog är en körhäst iallfall så då vill jag sattsa på en bra rockard!

Beppo skrev:
ja nu har jag bestämt mig! Är du fortfarande lika nöjd med din rockard? Kommit fram till att Walle nog är en körhäst iallfall så då vill jag sattsa på en bra rockard!

Ja då! Är fortfarande precis lika nöjd med min!:bump:

Beppo-du får nog rensa lite i din inkorg! ;) Går inte att PM:a dig!

Till den lilla travselen som du såg hos mig, är det större spännen på skackelremmarna, så att man kan spänna ihop dom som en ring, och också få rum med uppehållsremmen, så att det alltså sitter en ögla på den. Där kan du trä i skackeln, eller fästa den om du har ögla på skackeln, och inte piggar som en del har visat här.

Har ingen aning om hur det skulle fungera, men det är ju så de sitter på bröstselar, så det borde väl gå :confused:

Lotta

Liknande trådar

Körning Jag har fått med en sele från H**ks med min nya ponny. Beställde genast en bättre sele som visade sig vara för stor... Nu funderar jag...
Svar
5
· Visningar
1 367
Senast: Mli
·
Körning Efter MÅNGA om och men har jag fått ihop selen som jag tror att den ska sitta. Här i Finland (är jag bor)kör man inte med draglinor och...
Svar
17
· Visningar
4 604
Senast: Egonson_
·
Körning Min halvblodsunghäst är inkörd och har skött sig som en riktig pärla - så han verkar tycka det är kul. Men vi har aldrig kört med vagn...
Svar
9
· Visningar
4 578
Senast: moiran
·
Körning Hej! Jag är helt ny vad gäller körning och behöver lite hjälp. Har ett 6-årigt russto som jag planerar att köra in. Kommer...
2
Svar
25
· Visningar
3 784
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar