T
Tette__
Som rubriken lyder så funderar jag på att betäcka mitt halvblodssto nästa vår. Men vill tänka igenom allt praktiskt innan så man vet att det kommer fungera
. Jag har henne inhyrd i ett stall med 4st andra hästar, och där alla går i samma hagar. Hur gör man när fölet ska vänjas av? Kan den då gå i en hage intill stoet med en kompis hos sig? Eller är det bäst om dom inte är nära varann överhuvud taget? Kan stoet och fölet gå i samma hage som dom andra hästarna när den är liten? Det är blandat vallacker och ston och blandade åldrar mellan 2-17år i "flocken".
Tanken är att vänja av fölet men så småningom att dom ska gå i samma hage igen då jag ska behålla fölungen. Går det att göra så, att den går ihop med sin mamma sen eller finns det massa nackdelar med de?
Kanske "dumma" frågor men jag tycker det är bättre att tänka igen allt innan man skaffar ett ev föl
Tanken är att vänja av fölet men så småningom att dom ska gå i samma hage igen då jag ska behålla fölungen. Går det att göra så, att den går ihop med sin mamma sen eller finns det massa nackdelar med de?
Kanske "dumma" frågor men jag tycker det är bättre att tänka igen allt innan man skaffar ett ev föl