Funderar på att

V

Vaccan

byta ut Kraft mot Luzern i sommar, mest för att hon inte får hull av Kraften (!) utan av gräset och att hon dessutom inte går så mycket -åsikter?
Jag tänkte prova (hon har tydligen gått på det förut) och se om hon verkar trött eller sitt vanliga jag (eller värre :p) Nån som ger Luzern, hur funkar det för er?

Men lusern är ju ett rent protein-foder, väl?
Ger man inte det tillsammans med ett krafftfoder?
Jag gav min häst krafft OCH lusern för att hon är så svår att få upp i ett fint hull.
Men lusernet ger ju fint hull och hon gick upp i vikt fint av det.
Risken är väl att hon går och lägger på sig en massa hull istället.. :confused:
För nu har jag nästan tagit bort lusernet då hon börjat lägga ut p.g.a gräset..
Ger mer betfor istället + krafft.. :D
Fast jag vet inte.. Nån annan kanske har bättre åsikter?

jo jag har också gett så, luzern + krafft...

trådskaparen:
Har du kollat tänder o avmaskat ordentligt och allting så? så att hon kan tillgodagöra sig näringen på bästa möjliga sätt?.

Lucern ger man som ett proteintillskott när höet inte ger tillräckligt.

Har du ett normalt bete behöver du inte ge det nu.
Ge ren energi i form av havre el liknande om du vill pigga upp henne lite. Annrs bör gräset räcka bra.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 635
Senast: Shaggy
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Sirap
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar