Funderar på att

V

Vaccan

byta ut Kraft mot Luzern i sommar, mest för att hon inte får hull av Kraften (!) utan av gräset och att hon dessutom inte går så mycket -åsikter?
Jag tänkte prova (hon har tydligen gått på det förut) och se om hon verkar trött eller sitt vanliga jag (eller värre :p) Nån som ger Luzern, hur funkar det för er?
 
Men lusern är ju ett rent protein-foder, väl?
Ger man inte det tillsammans med ett krafftfoder?
Jag gav min häst krafft OCH lusern för att hon är så svår att få upp i ett fint hull.
Men lusernet ger ju fint hull och hon gick upp i vikt fint av det.
Risken är väl att hon går och lägger på sig en massa hull istället.. :confused:
För nu har jag nästan tagit bort lusernet då hon börjat lägga ut p.g.a gräset..
Ger mer betfor istället + krafft.. :D
Fast jag vet inte.. Nån annan kanske har bättre åsikter?
 
jo jag har också gett så, luzern + krafft...

trådskaparen:
Har du kollat tänder o avmaskat ordentligt och allting så? så att hon kan tillgodagöra sig näringen på bästa möjliga sätt?.
 
Lucern ger man som ett proteintillskott när höet inte ger tillräckligt.

Har du ett normalt bete behöver du inte ge det nu.
Ge ren energi i form av havre el liknande om du vill pigga upp henne lite. Annrs bör gräset räcka bra.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 761
Senast: Bee
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: Roheryn
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 150
Senast: Habina
·
Utrustning Min häst tycker lädergjord blir hemskt varmt och kliigt på sommaren, så jag skulle behöva lite tips på något svalare. Han har rätt...
Svar
7
· Visningar
868
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp