Sv: Fult stall!
Har ni någon sadelkammare/förvaring? Tycker det är väldigt mycket saker i stallet? Själv har jag faktiskt inte en enda pryl i mitt stall. Allt är placerat i foderutrymme, sadelkammare eller förråd.
Stallet har i alla fall potential att bli mysigt, tycker erikaengdahl hade väldigt bra tips på tillvägagångssätt.
Kanske ett par vita vägghyllor på väggen längst in med korgar för förvaring, typ IKEAs Byholma?
Snygga krokar i gjutjärn för grimmor, grimskaft, handduk under hyllorna? Nya enfärgade grimskaft för uppbindning i stallgången, kanske hamparep?
Personligen tycker jag inte du ska göra någon bård över dörren, tycker timmerväggen är så vacker som den är, så lyft fram den med ny färg istället, det stör inte ögat så mycket heller.
Måla istället om den röda dörren i en färg som som är mildare och passar in i färgskalan bättre.
Plocka framför allt ner alla krokar ni har utspritt, köp likadana (själv hittade jag snygga på indiska till min sadelkammare) och sätt upp rakt och prydligt.
Gå igenom vad ni verkligen behöver ha i stallet och vad som kan placeras i sadelkammaren i stället. Hitta plats åt var sak, antingen på hylla, i skåp eller häng upp, inte på golvet. Håll er till en och samma färgskala, tycker själv att naturmaterial är snygga i stallet. Skippa krimskramset.
Detta är mina högst personliga åsikter, som jag själv tänker på när jag inreder stall. Lycka till och glöm inte att visa resultat