fullblodshingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Shadowfaxe
  • Startdatum Startdatum
Sv: fullblodshingstar

Ok, jag är på longerastadiet varje gång innan ridning än.

Har hört att även Krius har sadeltvång men har inte fått det bekräftat.

Och du - det där med hingsten låt ju helt galet! Dom åstår att det gör mindre ont och läker fortare om man går av ist för att få mjukdelsskador.

Senast ändrad:

MHM, hingst incidenten var ju inte så kul där och då och speciellt inte för hon som red hingsten som var min han med..... Från början hörde hon mig bara vråla då jag satt fast under hans framfötter i min sadel, och sedan såg hon mig försvinna under hästen och där kom ett illvrål till!!!! Usch hemskt vad det då, men vi har garvat åt de efteråt eftersom det ändå gick någorlunda bra, och i tidningarna skrev de " flicka ramlade av häst" TANT hade nog vart bätte på sin plats. Men över tre år senare har jag fortfarande en bula i höger lår, för där hingsten ställde sig på mig låg det även en sten på marken under mitt låt. BURR.

Sadeltvång på Krius har jag aldrig hört talas om, men vem vet?

Jag var på Flyinge då han godkändes och jag har hälsat på honom massor av gånger hemma och sett honom bli riden osv och jag har aldrig sett dessa saker! Nu är jag så nyfiken att jag nästan spricker, vad har hänt?

får man lov att fråga vad som orsakat det där färggranna på ditt ben?

Jag ramlade av min ena häst (Kriusavkomman) och blev troligen kickad av ett framben på vägen. Naturligtvis hände det på en 4-dagarskurs jag sett fram emot hela året och den tog slut dag två för mig.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 409
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg