Fullblodshingstar?

lillbeka

Trådstartare
Vart kan man finna bra fullblodshingstar som är lämpliga i ridhästs-aveln? Gärna modell större och bra trav.
 
Flyinfact xx har en 8 på trav i danmark. 168cm har jag för mig.
Fly Society xx, 172cm, 9-7-8 på gång.

Hittar inte många nu levande fullblodshingstar med bra trav... : /
 
Försöker med första svaret på nya "forumet" ;) Rex Shipping finns.. inte helt opartisk :) Har en hingst unge, rent fullblod som rör sig väldigt bra, hans mamma har väldigt bra trav för att vara fullblod.
 
Jag har ett för E: Hdh som är fött i år med paintmamma.
Bebis är jäääätte fin, långa ben och kommer att bli ädlare än mammahäst och rör sig trevligare.

Underbaraste ljuvligaste temperamentet som finns, så snäll och medgörlig och älskar människor och kel :love:
Riktigt spilivink i hagen och rejsar och busar och helt cool och avslappnad när vi håller på med henne :)
 
E9630FAB-C796-4D4B-B132-B499ABCA960F_zpssfi42gsd.jpg
 
Vart kan man finna bra fullblodshingstar som är lämpliga i ridhästs-aveln? Gärna modell större och bra trav.

Jag skulle nog säga Homme D'Honneur eftersom hans avkommor blir väldigt trevliga på alla sätt.

Jag har två HDH avkommor i stallet, en valack född 2003 som jag köpte som ridhäst. Jag har alltid fått beröm för att han har så bra ridbarhet och är en snygg modell. Snäll och arbetsvillig. Inte så stor, drygt 162 men grov i typen
373874_2645035480425_742799016_n.jpg


Sen har vi min egna uppfödning född 2013 som också är väldigt trevlig och har alltid varit väldigt "cool" i all hantering.
Blev lite nervig när hingsthormonerna bubblade i kroppen men blev snabbt kastrerad.
Han är väldigt lång och grov och det syns att han kommer bli lite större.
10298200_10203060091118484_5431487389628516118_o.jpg
 
Googla Streckers Hot Shot! Såg dock nu att denna fina hingst som min familj har fött upp nu står i tyskland i avel för just halvblod! Tidigare stod han i Danmark hos Katrinelund!
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 035
Senast: Freazer
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 787
Senast: Lea88
·
Utrustning Min Rambo flughuva är spårlöst försvunnen efter min semester, så behöver skaffa något nytt. Gillade mycket med den modellen, men hästen...
Svar
11
· Visningar
403
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Ponnyer på (nästan) fri tillgång?

Omröstningar

Tillbaka
Upp