K
kimsan
har läst era inlägg hur mycket rider ni igentligen mitt sto har gått på banan och då va hon väldigt duktig ,vann löp och till sist sluta hon utan att ändra på hennes mat fick då 7 kg hö och 2kg kraft och 3 kg havre . efter det gick hon på bete och fick korn ca 1kg om dagen . sen tog jag hem henne och hon fortsatte gå på bete och fick då 1kg kraft grund. när hon kom in i box och jag skulle börja rida fick hon 2kg kraft och 8kg hö om dagen . jag blev gravid och hon har haft samma foderstat hela tiden men det har gjort att hon har blivit galen av det när hon ska hanteras .Hon är nu flyttad till lösdrift men fri tillgång till ensilage och jag ger ca 2kg hö och max1 kg hippo basic för vitaminernas skull . ni tycker säkert att jag är störd men jag känner min häst och nu rids hon ju inte men det räcker säkert med 1kg när hon börjar ridas med hon är som en ponny går på sin inre energi . har även en shettis som går med henne hon har med fritillgång på ensilage och ger inne men fullblodet 1kg hö och morötter det får fullblodet med om hon vill ha det
svara gärna
svara gärna