Fullblod-Interessant stam?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kittemus
  • Startdatum Startdatum
K

kittemus

Tyckar ni at dette är en interessant fullblodsstam til galop?

Itsabrahma xx/Eigthy Eight Keys xx/ Steves Friend xx

Det är mit första fullblods föl som (om alt går bra) kommar til värden i maj månad.

Mvh Kit

Sv: Fullblod-Interessant stam?

Det beror helt och hållet på om mamman själv presterat på banan eller om hon tidigare har avkommor som gjort det. Annars är svaret tyvärr NEJ.

Hon har vunnit runt 173.000 själv, och skulle have avkommar som har gått gallop. Vet tyvärr inget om resultater på dom

Mvh Kit

Nej, for jag vet inte vad dom heter. Men det var inne på samme sida at jag så at hon har andre galop avkommar. Hon har inte avlet fullblod i några år, men har avlet ridponnyer, da hon inte själv är så stor.

Mvh Kit

Men du ska kunna söka på stoets namn och då få fram både tävlingsresultat och avkommor, du behöver inte veta vad de heter. Jag har själv ett fullblodssto som har avkommor som går löp och jag ser deras resultat genom att söka på mitt stos namn, jag kommer aldrig ihåg vad de heter de är inte födda hos mig

Hennes avkomma 2004 Blue Moon verkar inta ha startat och hon dog 2006.
Några andra galopp registrerade avkommor till henne kan jag inte hitta.

Hon var född 1995 och löpte 1998-2002 så det kanske inte finns några tidigare avkommor till henne än 2004.

Senast ändrad:

Har just kollad, och där var endast en avkommar, som inte har startet, jag som har husket fel.. Så det var ju inte mycke, men hon själv har vunnit 176.600 kr (stor difference hehe)

Mvh Kit

Melynda: Der var du snabbera än jag ;)

Mvh Kit

Om inte annat skulle det nog vara intressant stam till fälttävlan, 88:an och Steves Friend har gett duktiga ridhästavkommor s.a.s.

Jag gillar verkligen Itsabrahma men även EightEight Keys.

Snabbheten är svårt att sia om. Jag tänker spontant på hinderlöp. Du har iaf goda chanser att få ett snyggt fullblod ;-)

Lycka till!

Tack for svar.
Der är bare flere der har sagt til mig at jag kanske skulle satsa på at sälje avkommet til galop på grund av stammen. Derfor mit fråga.
Men satser nu på at det blir et sto föl til mig själv och videra halvblods avel ;)
Mvh Kit

Om du tänkte dig att sälja avkomman till galoppfolk gäller det att stoet har en väldigt bra och "rätt" stam för att du ska få ut några pengar överhuvudtaget. Jag tror tyvärr inte att ditt sto har det. Men du har en fin avelsbakgrund att bygga vidare på i önskad riktning, det tycker jag absolut.

Liknande trådar

K
Avel Jag har detta fina xx sto som jag funderar på at betäcka med en ponny hingst. Hon har tidigare fått 2 ridponny föl och tyckte at dom var...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: kittemus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka