ftp-strul...

C

cissiny

Sitter och försöker ladda upp det senaste fotoalbumet på vår hemsida (se profilen), Helsingborg 6-7/11. Mappen heter Helsingborg1106-07.
Vi använder Total Commander, det brukar alltid fungera bra.

Nu till problemet - länken till albumet fungerar inte. Har kollat massor av gånger, hyperlänken från fotosidans meny är korrekt.

Vi har förmodligen hittat problemet. Det ser ut som om Total Commander döper om mappen Helsingborg... till helsingborg...

Såg också att programmet hade andra knepigheter för sig just nu när den laddade upp, la till bokstäver på andra saker när det laddade upp?

Datorerna vi använder har väl uppdaterat antivirusprogram.

Förmodligen kan vi lösa det ändå, men varför händer detta? Mycket extrajobb blir det ju... *suckar*

Nån som har nån idé om vad som hänt?

Tack på förhand! :)

Mvh Cissi
 
Sv: ftp-strul...

jag kan inte så jäkla mycket om sånt här egentligen men när jag skulle lägga upp min sida första gången så hade jag också en massa problem och då fick jag tipset av en kompis att aldrig använda stora bokstäver på filnamnen. Inte heller åäö såklart. Vet inte om det hjälper men det är ju värt ett försök..

malu
 
Sv: ftp-strul...

Tack för tipsen! :)

Vi har haft stora bokstäver med i filnamnen hela tiden, utan problem. Det är först idag som det börjat strula (sidan har vart online i snart ett år, flitigt uppdaterad), åäö fungerar dock inte!

Har nu sett att ftp-programmet gjort om alla mappar idag till gemena bokstäver... Även undermappar... Hoppas att vi kan lösa det...

Mvh Cissi
 
Sv: ftp-strul...

Nu har vi nog äntligen löst det... :)

Jag brukar sitta vid sambons dator och ladda upp, han har en rätt känslig mus (optisk, tror jag) vilket jag inte är van vid.

När jag skulle flytta över en hög med filer så hade jag råkat komma åt en liten ruta i dialogpopupen och markerat "konvertera alla filnamn till gemena"... :o pinsamt...

Kan ju vara bra att veta, om nån annan skulle råka ut för samma sak... :)

Mvh Cissi
 
Sv: ftp-strul...

:D Förlåt för jag skrattar men detta har även hänt mig!
Dock ej då jag skulle ladda upp till internet.
Det skall inte vara några som helst skillnad på stor eller liten bokstav i mapp, bara man själv kommer i håg vilket man skrivet.
(För länkningens skull)
 
Sv: ftp-strul...

hehe okej. Tur att det löste sig då. Kan vara bra att komma ihåg, jag använder också total commander. =)

malu
 

Liknande trådar

E
IT & mobiler Hej. Migränen håller på att ta över min hjärna som jag fått av allt strul med publiseringen av min hemsida. Jag håller på att göra en...
Svar
2
· Visningar
944
Senast: Lily_Sthlm
·
C
IT & mobiler Sitter precis och laddar upp en stor fil inkl sida med länk på. Har ju gjort det här massor av gånger utan problem. Nu är det nåt som...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: cissiny
·
C
IT & mobiler Sitter just nu och laddar upp bilder till mitt lab med ftp - och det går seegt... Varje gång jag ska ladda upp dit så går det i 10-15...
Svar
2
· Visningar
1 121
Senast: puss_och_kram
·
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att...
2
Svar
34
· Visningar
3 104
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp