FT tävlingar och kortet!

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Nelson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 837
N

Nelson

jag undrar hur en tävling i debutant klass samt lätt klass.
är det under 3 dagar??

sen undrar jag om det är svårt att jag ft-kortet..??

jag har ett halvblod på 5 år som inte är tränad teräng, ska d snart.
men hur tar man kortet?? man har vell sin egen häst på ridprovet??
vad får man göra??

tacksam för svar!!! :)

Sv: FT tävlingar och kortet!

lätt och debutant går som endags, men går ofta över 2 dagar, dvs dressyr och hopp dag 1 och terräng dag 2

har man bara koll på sin häst i vanlig hoppn och dressyr är det inte svårt att ta f-märket

för att ta märket måste du träna några gånger för en auktoriserad fälttävlanstränare, sen gör du provet som består av en skriftlig del (som för grönt kort ungefär) och temporidn, terränghoppning samt banhoppning på debutantnivå

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 467
Senast: TantAgda
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 383
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 240
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 945
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka