nikodemus

Trådstartare
Har kikat runt på distriktets hemsida men inte hittat något som hänvisar till datum om en Ft kurs för kortet.
Finns inte sånt utlagt på internet? Är detbara jag som är blind kanske, eller är det så att jag måste ringa runt själv till alla tänkbara tränare?
Jag är inte medlem i någon klubb som är inriktad på FT för tillfället och då är det lite svårt att leta efter anslag :cool: ..

suck, men det kanske bara är jag som tycker att allt alltid ska vara så ****** komplicerat...

/nikodemus - på dåligt humör

Sv: FT kortet

rätta mig om jag har fel - men ft-kortet brukar man kunna ta på vilken terrängträning som helst, bara tränaren är utbildat terrängtränare (minst c). om det nu inte är korttagning EGENTLIGEN så kan man säkert deala så att man kan få skriva provet samt visa temporidningen och hoppa olika slags terränghinder. så MÅSTE det väl vara nästan i hela sverige? (iallafall här uppe i dalarna :p)

Tack för ditt svar, får kolla upp hur det är om ingen annan vet om det bara funkar sådär i dalarna eller om det går lika bra o göra här i östergötland ;) ?

I Östergötland vimlar det ju av terrängbanor ;) Mantorp, Kinda och Åkerbo har ju banor, bara som exempel. Mariette Norling har terrängmärkestagningar ibland. Sofia Bengtsberg (Linköpingsryttarna) har också på Mantorps bana ibland.
Du har inte heller groteskt långt till t.ex. Stall Nilslund (strax utanför K-holm) eller Örebro.
Så ja, bara att kontakta någon av dessa (t.ex.) och boka tid :) Mantorps bana är dock stängd nu (tävlingar på G) och Kindas är stängd för iaf de som ska rida deras tävlingar. Men Stall Nilslund vet jag är öppen.

Senast ändrad:

jag vet att det vimlar av terrängbanor, men trots att jag letat o letat på internet där man tycker det mesta borde finnas i dagens samhälle:angel: o inte hittat info om träningar blir ja lite grinig.
Visst det här kanske är ett bekvämlighetsproblem men jag orkar inte sitta o ringa runt till alla klubbar för o bli kopplad till den o den o sen ändå inte få ett bra svar...

Tex fick jag höra för en liten stund sen att mariett hade haft sån där kurs o korttganing för två veckor sen.. hallå liksom varför kan man inte bara lägga ut den infon på hemsidan?! :mad: :confused:

Kanske ska slopa det här med FT o hålla på med hoppningen som jag kan allt o har allt ja behöver för o tävla..

/nikodemus.. fortfarande sur men ta inte illa upp för det är inget personligt menat!!:eek:

btw, ska kika på stall nilslund o de i örebro..

wow.. stall nilslund ska jag definitivt ta mitt pick o pack o åka till!!!! tack!!!

förresten... nivå 1 och 2... 1 är den för deb lätt...... ?
och 2 är närman kommit upp i 1* eller 2** eller nåt.. hur är det? suck.. står säkert nånstans på forumet så jag får väl ge mig ut o leta om ingen känner för o svara? :D

Senast ändrad:

Mina adepter var hos Mathias på Nilslund i söndags och tog kortet. De var väldigt nöjda allihopa :)

Jag har inte ridhästbestämmelserna i huvudet och har inte TR med mig på jobbet alltid :angel:
Här står det. Länk

Jag frågade här på forumet, fick tips om Mattias och ringde. Mantorps bana hade de hoppat på tidigare så de ville till något nytt ;)
Betänk då att jag inte rider fälttävlan själv, inte är medlem i klubben som ryttarna är och dessutom bor 30 mil bort :D Jag gillar att organisera saker helt enkelt.

Hittade det här på ÖRF:s hemsida:
"Det finns möjligheter att ta fälttävlanskortet nu på söndag den 22 april, plats Åkerbo, Ekenäs terrängbana. Kontakta Lars-Erik Gällerdal 0705-16 33 22"
Bara som ett tips :idea:

Jag var ju så långt före :D ;) (Klart, sitter man på Buke nästintill 24/7 är det inte så konstigt. Ja, jag älskar mitt jobb :D )

oj, tack!
tyvärr sticker ja på praktik till tranemo i helgen och dessutom har jag inte fått hem nya stjärnskottet än så min tanke är väl att trna nere i tranemo eo sen komma hem o försöka ta det. får se om det blir på gammelpållen eller nytillskottet.. :smirk:

var bara så irriterad av att det inte gick o hitta info (inte för mig iaf) men nu har ju ni underbara människor hjälpt mig, trots att ja var trött o grinig i inläggen.. haha :o :cool:

så tack tack tack allihopa:bow:

Lady Covergirl har verkligen gett bra tips på olika bra ställen!

Har kikat runt på distriktets hemsida men inte hittat något som hänvisar till datum om en Ft kurs för kortet.
Finns inte sånt utlagt på internet? Är detbara jag som är blind kanske, eller är det så att jag måste ringa runt själv till alla tänkbara tränare?
Jag är inte medlem i någon klubb som är inriktad på FT för tillfället och då är det lite svårt att leta efter anslag :cool: ..

suck, men det kanske bara är jag som tycker att allt alltid ska vara så ****** komplicerat...

/nikodemus - på dåligt humör

Jag mailade en gång till vårt distrikt när jag skulle ha märkestagning.
De erbjöd mig lägga ut infon mot betalning, vilket jag inte var intresserad av då grupperna brukar bli fulla ändå. Jag såg det som en service till nya ryttare o distriktet så det som reklam.
Går bra att kolla på www.lundsboridcenter.se
MVH Anna

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka